Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Labbe – körde Du 122:an? Jag har fastnat lite för Atomiq med motsvarande outline.
-
På Söndag ska det tydligen blåsa sydlig så jag tänkte jag skulle testa Fituna för första gången. Men när jag läster på spotguide så står det
Den sista vägen innan spoten, ca 1 km före, är avstängd med en vägbom med lås. Bommen tillhör och administreras av Södertörns surfklubb, enligt en överenskommelse med Fitunas markägare. Tillträde ges för de medlemmar i Södertörns surfklubb som har erlagt en engångsavgift om 150 kr som “del” i själva bommen.
Går det inte komma fram om man inte är medlem alltså? Låter som man söker motarbeta allemansrätten…
-
Privat mark. Det är surfklubben som fixat dit bommen. Innan det var vägen helt avstängd så vi fick släpa med vagnar och skit sista km.
-
@tbsurf 741238 wrote:
Privat mark. Det är surfklubben som fixat dit bommen. Innan det var vägen helt avstängd så vi fick släpa med vagnar och skit sista km.
Jag kan ju kompletttera tb:s info med att säga att allemansrätten gäller. Det är bara vägen som är avstängd för biltrafik. Undantag dock för medlemmar i Södertörns surfklubb, enligt överenskommelse med markägaren. Kolla info på sodertornsurf.se.
/Lars -
Eftersom det ändå är söndag funderar jag på att ta mig ända upp till Kapellskär där prognosen ser bra ut!
Brevik är ju hemspoten men ack så byig och håller sällan vad Windguru lovar. -
Kapellskär brukar blir riktigt bra på hård syd. Lite drygt med båten bara, Man måste korsa farleden
-
Hur är riggytan och platsen man går i på vid kapellskär?
-
@sailortrash 741247 wrote:
Kapellskär brukar blir riktigt bra på hård syd. Lite drygt med båten bara, Man måste korsa farleden
Okej, jag har aldrig surfat där så det visste jag inte. Låter ju lite läskigt. Får ha ögon i nacken helt enkelt.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
-
Tack! Då får vi hoppas att prognosen håller för morgondagen..
-
Ser ju ut att bli SV. Ingen som skall till Dalarö innan det drar mot V?
-
På sydväst korsar man farleden på tvärs. Det blir riktigt fina planingsrepor, långa sträckor med stabil vind på rätt prognos. Vid svag grundvind kan det vara lite vindhål nära land, och det kan va svårt att kryssa ut på en lite bräda (typ hundra liter eller mindre). Båtarna går rätt ofta, och man får passa sig. Får man mastbrott är det typ sämsta stället att va på. Rätt strömt också i vattnet.
Logga in för att svara.