Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Kl 11.20 åkte jag kustvägen i Nynäs. Det ser lika klent ut som Viva visar. Rejält på väst. Inga gäss!
-
För oss som trotsade regnet så var det en bra morgon i Dalarö – toktryck med 5.3. En bra start på dagen!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
@pete 741426 wrote:
Komptimmar är dyrbara och nyttan måste maximeras. Därför har jag nu nagelfarit on-to-fre på SMHI Kustväder för södra skärgårn med följande utlåtande:
Onsdag: bra med vind SSV på fm men regn, regn, regn. Efter regnet vrider det mot V o avtar.
Torsdag: halvdan V på fm, men riktigt bra SSV på em utan regn
Fredag: bra VSV hela dan, utan regn – med sol!
Min personliga prognos: skippar onsdag, Fituna torsdag em, Torö fredag. Frågor på det?
/PeterNä – solklart 🙂
-men för mycket SV för fituna på tors em kanske, så Dalarö …
– för mycket v för Kärringviken på fre så kanske Närlunda … (jag kör ju inte stenstrand 🙂 -
Hm, imorrn torsdag: tycker nu Kustvädrets prog ser mycket bra ut för Fituna åtminstone mellan kl 10-15 med aningens regnrisk emellanåt; på Dalarö funkar det nog nån timme eller två till. Jag tror på att ta förmiddagskaffet på Fituna o sen köra så det ryker, eller vad sägs?
-
Jag är med i morrron (ej alltför mycket regn bara).
Berätta gärna under förmiddagen vart det lutar åt.Mvh, Claes
-
Torsdag – Ingen vind alls tidigt på morgonen. Det börjar vaja lätt i tallkronorna vid 09.00. Dalarös vindmätare visar 8 m/s men det borde ju var långt från medelvinden? Hursomhelst ser SV-vinden ut att vara på G men mer måste till. Det är betydligt svalare i dag än tidigare.
Ökningen kom snabbt. Nu blåser det! Kl 09.25. Nu regnar det! 09.30.
-
Bara regn, regn och oskönt väder – men jag tror jag piper ut till Fituna nu o hoppas på ett par regnfria timmar med tillräckligt mycket syd i sydvästen…
-
Är det någon som ska köra i morn?? Verkar bli väst vilket minskar spots ganska rejält … Hade tänkt närlunda från 14-15 tiden eller kanske Testa fågelöudden!😃/ Erik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Jag har lyckats fixa ledigt imorgon förmiddag och siktar in mig på Breviksbadet i Åkersberga. Nu har jag inte mindre än 5.5 och 114-bräda men jag måste ge mig ut i alla fall även om brallorna blåser av. 😄
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Underligt..lä i stora delar innerskärgården enligt viva…
Log in to reply.