Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2016
-
Ja ser tyvärr ut som att vinden går av en bit ut, då får man åka lite längre. Tveksamt om Brevik funkar imorgon men får se hur det ser ut imorgon bitti, vore skönt att ta det för det är så kort resa.
-
Tror jag ger mig ut i morgon fredag i Närlunda. Förmiddag/lunch
-
På väg mot Brevik.
Via Tapatalk
/ Stefan SundhedenKörde just förbi lilla Vallentunasjön, även den gässade på. 😃
-
Åker till brevik vid 13.30
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
-
Inte oväntat men det blåser zatan i Brevik.
Tyvärr måste jag lämna vid 12-tiden.Hjälm på 😄
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
Närlunda gässar fint! En med freestyle gick ut med 4:4 fullt tryck, jag riggar 4:8
-
Tack för rapporter!
Jag ska ge mig ut i eftermiddag och funderar på var.. lutar åt Närlunda!?
Hur fungerar Käringviken på Torö vid V – VSV? -
Kärringviken är bäst på syd, bra tryck på närlunda , körs 4,4. 4:7 4,8 stundtals öppen dörr
-
@labbe 741499 wrote:
Kärringviken är bäst på syd, bra tryck på närlunda , körs 4,4. 4:7 4,8 stundtals öppen dörr
Blir närlunda för mig också … kanske är där vid 14 tiden. Hoppas någon är kvar!!😃👍 / Erik
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Vi är 4-5 pers som kör på Farstanäs i em. Rapport just nu säger att man får guppa en bit ut förstås för att nå vinden, men där blåser det bra. (Brandalsundsmätaren visar nu kl 12.30 på 11 i medel, 15 byarna).
/Lars -
Vi var fem pers vid Brevik.
Som sagt, tvungen att lämna vid 12.Hade 2 timmar på vattnet med CP-drag i 5.5 och 114 Freerace, det var överlevnad.
Bytte ut min 39cm slalomfena mot en 34cm Freeride-fena, gjorde allt mycket enklare. 😊Hade gärna haft en FSW och 4.7.
Via Tapatalk
/ Stefan Sundheden -
med en 4.7 hade man mått som en kung…5.3 var på tok för stort trots (relativt) platt vatten och freestylefena..
-
På Torö höll vinden (otroligt ovanligt nog!) i sig hela dagen, från gryningen enligt de morgonpigga, tills alldeles nyss – nära nog exakt samma riktning o styrka hela tiden: v-vsv ca 4.2-4.7. Givetvis solsken hela tiden. Var bara att sleva i sig. Tyvärr tryter ju orken rejält efter en stund… 😉
Logga in för att svara.