Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Närlunda gässar fint, velar mellan 7.2 åå 6.2
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
-
Fågelöudde för mig och just nu 2 till.
Funderade på 6.5 eller 7.5 men nu har det droppat rejält. Går strax ut med 7.5 och hoppas på byarna./ Stefan via Tapatalk-appen.
-
Byarna är riktigt härliga nu med 7.5 och Futuran 114. 10-12 pers på vattnet.
Vätske och mat paus nu 😊/ Stefan via Tapatalk-appen.
-
Härligt att det blev utdelning! Är det en bra spot? Parkering riggytor osv.
-
-
@dendrite 743731 wrote:
Härligt att det blev utdelning! Är det en bra spot? Parkering riggytor osv.
Har bara kört där två ggr, men parkeringen är bra och riggytor finns det gott om. Kiosk och omklädningsrum sommartid i och med badplatsen. Jag gillar spoten även om om vinden var allt annat än konstant igår! Rak V och och rak O torde vara bäst där!
-
@Gustav1980 743733 wrote:
Har bara kört där två ggr, men parkeringen är bra och riggytor finns det gott om. Kiosk och omklädningsrum sommartid i och med badplatsen. Jag gillar spoten även om om vinden var allt annat än konstant igår! Rak V och och rak O torde vara bäst där!
Låter som något värt att testa! Kanske blir en tur dit istället för gamla Brevik på nästa väst-prognos.
-
Är vindmätaren på fituna ur funktion?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
-
@Bjornen 743736 wrote:
Är vindmätaren på fituna ur funktion?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
ser inte så ut …?
http://findwind.se/spot?sp=352 -
Ja, Fitunamätaren har ännu inte tagits i drift efter vinterunderhållet. Men det är på g. Jag ska puffa lite på “montören”.
/Lars -
Jag har kollat surfvind.se hela dagen för att se om det skulle bli någon bris att tala om, är det gamla värden man ser där?
-
Fituna brisade fint under några timmar idag (bra planing under kanske 1h); vi var bara två surfare o en fiskare där (och en hoper klättrare, men de körde inte förbi bommen). Det bjöds på lättvindssegling med 9.0 och 7.8.
-
@labbe 743740 wrote:
Jag har kollat surfvind.se hela dagen för att se om det skulle bli någon bris att tala om, är det gamla värden man ser där?
Den enda visningen på surfvind avser Uppsala. Tyvärr är alltså Fituna inte i drift än. Nåt strul med ett kretskort som håller på att utredas f n.
/Lars
Logga in för att svara.