Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
@malteaserr 743798 wrote:
Gålö fullt ös 4.4.
Ok. Jag är där 12.50. Fryser jag rumpan av mig när jag riggar blir det nog åskådarplats!
/Claes
-
Kul på Gålö. Fullt ös med 4.4. Var tvungen att gå in och dra åt nedhal när det ökade.
Men det roliga tog slut när jag var lite för nära stranden och fenan fastnade i sanden. Klantigt fall med armbågen i seglet. Blev ett stort hål.
Någon som kan rekommendera bra segeltejp?
-
Lyckats smita tidigare från jobbet. Drar till Näsa Äng…. inte optimalt men bättre än inget surf alls 😊
/ Stefan via Tapatalk-appen.
-
@MrQuality 743805 wrote:
Jag med! Vad tänkte du rigga??
Det blåser 5.0 i vissa byar och knappt nåt mellan. Skulle vilja ha 6.5 men kommer crascha i de starkaste byarna.
Jag står förresten inte vid stranden utan runt udden.
För mycket Nord egentligen./ Stefan via Tapatalk-appen.
-
-
Nu vet jag hur det känns att köra sönder en 1500 kronors kolfiberfena!
Dolda stenhelveeeeteee! 😡Nåväl, körde mellan 17.30-20.00 typ och Näsa Äng blåste alla storlekar.
5.0 – 8.0 var både rätt och fel. Jag körde 6.5 Severne Turbo så de va bara å hänga på i byarna./ Stefan via Tapatalk-appen.
-
Jag körde 6.7 på Näsa Äng också, kämpade i byarna ibland men planade med fram foten in i stoppar, bak foten blev svårt att stoppa i efter att jag ändrade positioner på stoppar(bak läge),måste kämpa mera😊😀Tråkigt att det gick sönder😯 Stefans fena men jag tycker att det var kul att vara ute även en måndag efter jobb😀
-
@MrQuality 743810 wrote:
Jag körde 6.7 på Näsa Äng också, kämpade i byarna ibland men planade med fram foten in i stoppar, bak foten blev svårt att stoppa i efter att jag ändrade positioner på stoppar(bak läge),måste kämpa mera😊😀Tråkigt att det gick sönder😯 Stefans fena men jag tycker att det var kul att vara ute även en måndag efter jobb😀
Kul att ses igen Mr.Stoke.
Tänkte jag skulle kunna ta med kamera och hjälmen nästa gång och filma dig, kan hjälpa väldigt mycket att se sig själv utifrån på video. Som sagt, det kommer.
En bättre måndag helt enkelt! -
@MrQuality 743782 wrote:
Blåste inte mycket på Näsa äng men det var roligt att vara ute med min största segel 7.8, min första segel med cambers NP RS:RACING EVO 😁😀. Måndag efter jobb ser ganska bra ut prognos 👍
Ha ha roligt att se mitt gamla segel 🙂 Jäkligt skönt segel!
-
@Sundheden 743812 wrote:
Kul att ses igen Mr.Stoke.
Tänkte jag skulle kunna ta med kamera och hjälmen nästa gång och filma dig, kan hjälpa väldigt mycket att se sig själv utifrån på video. Som sagt, det kommer.
En bättre måndag helt enkelt!Ja det vore en bra idé 😁 Jag kommer att köpa en drone i framtiden när jag kan plana ordentligt.ahahaha
-
Kolla med darryl på blueocean kapell . Ligger på Lidingö ovanför northsails . Han gjorde reparationer förr
Logga in för att svara.