Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Verkar som SO idag tveksamt ca 5 ms och imorgon mindre men varmare.
Någon som tror på Ersta levererar bris idag eller imorrn? -
Enligt annan TWC medlem så gässar det på Erstaviken nu kl :13:30
-
Jag såg någon vindsurfare ute på Lilla Värtan nyss när jag passerade över Lidingöbron.
Det är säkerligen uppåt 8m/s i vissa byar idag./ Stefan via Tapatalk-appen.
-
Vad säger Tyresöborna? Imorgon är det sydost, sol och svinkallt i vattnet. Finns det chans?
-
Liknande väder imorrn men hur ska man veta
Känns sådär att lura nån till Tyresö.
Bor så nära så då kan man chansa.
Idag fick flera köra 7.5 trots klen prog.
Om det blir nåt är jag där vid 13. -
En Gustav var i Tyresö strand och försökte plana jag försökte i 2tim men blåste bara jämna 4ms.
-
Det e rätt bra sjöbris här inne i Södertälje nu tisd e.m. (kl 13.30). Började vid 12-tiden. Undrar om nån är ute vid Fituna? (Iofs är det inte helt säkert att det är lika bra därute. Tidigt på våren kan det mycket väl vara starkare sjöbris här inne än längre ut. Men ändå …).
/Lars -
Det är väl bara att kolla vindmätaren på Fituna… näjustdetja, den funkar ju inte… 🙁
Var det något kretskort eller vad var det som fallerade? -
@pete 743893 wrote:
Det är väl bara att kolla vindmätaren på Fituna… näjustdetja, den funkar ju inte… 🙁
Var det något kretskort eller vad var det som fallerade?Ja, det stämmer. Hoppas nu att vår ansvarige montör lyckas fixa detta snart. Nu när det börjar bli sjöbristider med lokala vindar så saknar man verkligen mätaren! Den fyller ju upp luckan mellan Landsort och Brandalsund (och Södertälje) när man försöker kolla om sjöbrisen är igång och vilken förmodad styrka den har/kommer att få.
/Lars -
Vågar man hoppas på lite bris på fredag em.? 20 grader och 4m/s i grund, borde kicka in en timmer eller två….:)
-
Det ser helt värdelöst ut på fredag, men imorgon em ska det gå. Det är nog BÄST för nu har jag tagit ledigt för att det ska blåsa imorgon!
-
@mexi_ 743898 wrote:
Vågar man hoppas på lite bris på fredag em.? 20 grader och 4m/s i grund, borde kicka in en timmer eller två….:)
Jiveman och jag tror på fet bris!
-
@mexi_ 743898 wrote:
Jiveman och jag tror på fet bris! Kommer du loss?
Logga in för att svara.