Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Torö var riktigt trevligt idag. Vinden kom o gick lite men det är häftigt att ligga o köra helt plattvatten i “lä” om Öja. O i riktig sommarvärme!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Måndag – Kl 11.00. I södra ser det ut att räcka för lite större grejer på V.
En del repor med ok planing med 7.5. Vinden låg inte mer än på 4-6 m/s men byarna var hyfsat breda när de kom.
-
Är det någon som åker till Närlunda idag? Avlägg gärna rapport isf. Är sugen på att åka dit men kommer nog inte loss från jobbet innan kl 16… Premiär i kvällssolen?
-
Hallååå!
Dags att vakna, vind i morgon på e-m. Frågan är…onshore/vågis på Stenstrand eller schlalom i B-vik. -
Obehaglig stiltje på konfen… Stenstrand lär bli onshore som sagt. Känns som en bra Fituna-dag imorrn! 🙂
/Peter -
@pete 743992 wrote:
Obehaglig stiltje på konfen… Stenstrand lär bli onshore som sagt. Känns som en bra Fituna-dag imorrn! 🙂
/PeterInstämmer betr konfen: obehaglig stiltje. Instämmer också betr Fituna i morgon söndag: känns iaf som reell chans. Proggen är fortfarande ok. kanske sjöbrisen kommer igång så smått först och så S-SV grundvind på det. (Men man har ju blivit blåst (hmmm) förr så ingen garanti).
/Lars -
Nån som är på Dalarö??
Undrar om det är för mkt väst i vinden eller funkar det?
-
@labbe 744004 wrote:
Fituna börjar gå en del gäss söderut, testar 6:7
Tack för info! Ja, alla tecken tyder på att sjöbrisen är på g – och därmed kommer att hålla vinden sydlig en bra bit in på em (dvs hålla emot det kommande västvridet). Det gäller att vara ute i tid! (Säger jag som drar hemifrån först nu …).
/Lars -
Fituna blev bra, om än inte helt perfekt eftersom sjöbrisen (eller kanske sjöbris+grundvind?) höll bra styrka (5.3 – 7) bara till ca kl 14. Sedan avtog vinden (mot förmodat) så pass att det behövdes ca 6.5+ för att det skulle funka bra. Ca kl 16 avtog vinden ytterligare och då var det ingen vits att köra längre 🙁 , men jag uppfattar att alla var rätt nöjda ändå – och i synnerhet de som kommit vid lunchtid (eller före, som Labbe …).
/Lars
Logga in för att svara.