Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Det gässar fint på Gällstaö, det brukar vara en bra indikator för Närlunda vinkel verkar ok, själv får jag ägna mig åt att herrsurfa de närmaste veckorna…
-
Södra var nog bra på fm och mitt på dagen. Körde en kortis mellan 15 och 16.45 med alldeles för litet 6.5 kvm. Det såg mer ut än det var när det gässade. Byarna var ok men de var rätt ihåliga. Mellan dessa var det klent.
-
Jag blev less på att bläddra mellan sidorna för att jämföra olika spotar på Windguru så jag fixade en plug-in till Firefox så jag kan jämföra lättare. 😀 haha Overkill jag vet men va fan… Hade inget bättre för mig.
Jag kallar det “Windguru Extra Allt”.
Just här visas Brevik, Dalarö och Torö.
Plugin heter Tile Tabs.
-
Hur står det till med folket idag?
En del är väl bortresta, andra bakfulla och några få redo för surf.
Jag vet att surfmaffian var uppe med tuppen och fångade riktigt bra vind i Kapellskär innan det dog.
Eftermiddagen verkar bjuda på bäst vind söder om stan + mindre regn./ Stefan via Tapatalk-appen.
-
Jag hoppas på söndagen och blir ganska tidig så då kan man ju dra till vilken spot som helst.
-
Efter en och en halv månad utan Surf, och en ny bebis hemma….nu är det dags igen!!!! Det blir kväll pass på Närlunda!!!Nu kör vi!!!!
-
Ser ut som om vindsurfsäsongen tar fart (igen?). Jag körde kära gamla Farstanäs idag (lördag) kl 16-18 i SV vind och det var riktigt bra. Och i morgon (söndag) ser det ju riktigt lovande ut, samma plats, samma riktning (hoppas jag).
/Lars -
Gässar fint på Närlunda, kör 6.2 åå freestyle
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
-
6.2 visade sig lite klent men likväl fin freeridesegling i solen!
-
Vi e några som drar till Farstanäs nu; vi är där från kl 12.
/Lars -
@surfing_is_great 744389 wrote:
6.2 visade sig lite klent men likväl fin freeridesegling i solen!
Blåser fint fortfarande på Närlunda??
-
Söndag – Av och på med 2 x 6.5 på eftermiddagen ute på Horsan. Ok till och från. Min fru undrade om det var en tsunami kl 17.14 då det plötsligt brallade Mårdvind i södra. Kl 17.35 hade tsunamin lagt sig.
-
Torö funkade fint med medelstora prylar, 100 lit o 6.7, mest hela eftermiddagen, ok vinkel både för Stenstrand o K-viken
-
Idag blev lite vindsurfing på Närlunda. Kl 15 min 6.7 passade bra men vinden vred hela tiden.
-
@pete 744396 wrote:
Torö funkade fint med medelstora prylar, 100 lit o 6.7, mest hela eftermiddagen, ok vinkel både för Stenstrand o K-viken
Ja jäklar va du plana runt idag…
Jag själv var för envis med att vilja köra in min nya FSW på 94 liter och hade 5.5, fick bara planing i de bästa byar.
Det var så retsamt när det kom en stark ökning vid 12-tiden, var helt överriggad med 5.5 så jag riggade 4.7 och så la de av igen. Synd det är så långt att gå mellan stranden och parkeringen.
Borde annars ha plockat fram min Futura 114 + 6.5.
MEN det var jävligt kul att hoppa lite med FSW när de gick!Kul att tjöta med alla surfare på plats! Tobbe, Anders mfl.
Logga in för att svara.