Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Körde 5.7 o 6.7 riktigt bra Fituna
dag med några skutt o bra fart.
Kom hem vid 20 så många timmar blev det -
Måndag – Kl 10.15 drar det på en bra bit över 10 m/s på V i inre södra. Rätt svalt men molnfritt.
-
Chansar på Närlunda. Byigt som f-n förstås, men med den här vindriktningen är det ont om surfbara ställen. (Hoppas det finns plats på parkeringen! Det är väl en del badande där att samsas med kan jag tänka mig).
-
Fläkten är på efter 15 även om det är byigt. 4.6 och 5.3 räckte bra på Horsan.
-
Vi klev på igen och körde kvällssurf till 19 med 2×6.5 och en 7.0. Riktigt bra dag!
-
Kanondag i Brevik! 6.0an kirrade biffen. Fler sådana dagar tack.
-
Körde freestyle på Torö mellan 13-15, funkade riktigt bra med 6.5. Skumt att vara nästan själv…endast en till på “line up”
-
Såg denna på väg norrut på E4an i höjd med Kista tidigare idag.
Någon som beställt ett stort lass med vind? :’D -
Onsdag – Tur man inte satsade på att ge sig ut på bräda i dag. Proggen slog tvärfel i södra då det skulle blåsa nordligt 5-11 m/s. Istället vred vinden i ytterskärgården utanför Utö ett tag till S och V. Rejäl sjö även om det inte drog på särskilt.
-
-
123-liters bräda och du väger 63kg… Tycker det låter som en bra lättvindskombo.
Du borde plana redan nu väldigt tidigt.
Större segel skulle jag satsa på för att kunna gå ut i väldigt svaga vindar. =) -
Jag gissar att Du med Din relativt låga vikt kan plana i 6 m/s.
-
ok, det trodde jag inte. Trodde det krävdes vindar på minst 5 m/s.
Då kanske man kan gå ut när det är 3 till och med! -
Inga episka förhållanden i sikte men om vi ska bli mindre kräsna så blir det nog surfbart imorgon bara man orkar ta sig en bit ut mot Östersjön.
Själv jobbar jag 8-17 + resa så det känns tröstlöst, men vem vet.
Surfsuget är enormt just nu och jag tror inte jag är ensam om det! =)SMHI säger så här om Bromskär/Blidö och liknande för Salnö/Väddö.
Logga in för att svara.