Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Blev kvar t kl 18, ökade med 0,5 m/s, den som väntat på något gott…
Tack för karta över bäst parkering och banan! 🙂
-
Gick det att segla överhuvudtaget på eftermiddagen vid Gålö? Det såg väldigt blekt ut lite länge söderut. Synd eftersom fm såg helt ok ut i byarna men proggarna har ju inte varit maximala de senaste veckorna. Frågan är verkligen om september är en bra månad för surfing? Om jag inte är helt “ute och seglar” så har vi genomlevt tre september på raken med rätt usla förhållanden? Vad säger ni övriga? Vinden har kommit senare när det är kallt både ovan och i vattnet.
-
Jag skulle gissa det var mella 4-6 m/s på Gålö igår. Ok för att öva gippar och kanske något mynt trillade ner annars hade resan dit varit i onödan. Inte ett löv darrade på vägen ner så kanske ändå bättre än det såg ut. Ibland går man för mycket på prognos, borde anat när vindmätaren på Dalarö visade 4 m/s…
Jag minns iaf förra hösten som riktigt dålig, denna sommar har gett fler aurfdagar. Hoppas det vänder i oktober! 🙂
-
September är nog den månad på året som har högst förväntningar och sämst leverans rent vindmässigt. Minns Wave Classic som alltid låg första helgen i september, det var inte ofta det blev bra tävlingsförhållanden… 2 gånger på 20 år, kanske? Just den här situationen vi har nu med högtrycksdominerade vindar från ost känns väldigt bekant. Ett år lyckades jag få hela september ledigt mellan två jobb. Förväntningarna på max. Tror jag var ute en enda gång, men fint sensommarväder var det i alla fall…
Brukar ordna upp sig mot oktober, hoppas på samma i år.
-
Jag delar Din uppfattning, Dr Masse. Känns som det åtminstone slagit in de senaste tre åren. Sista veckorna har det varit sjukt dåligt. Jag kollade just Horsan för säkerhets skull, eftersom det “drog på” anings mer i dag men det var givet inget att hänga i julgranen. För oss som inte kör när det blir kallt så är det lite trist.
-
Vart åker man på sydost?
Kanske får med mig en total nybörjare på söndag. Är det långgrunt vid det här “Sandarna” eller är Erstaviksbadet eller Tyresö Strand lättare att pröva på om det är första gången? -
Sandarna är helt ok som nybörjarställe, inte jättelånggrunt och sen vrider/lyfter vinden, men en fin vik som man alltid driver in i 🙂
-
Några Tyresö medlemmar kommer att köra från Strandbadet där är det inte så långgrunt.
och ganska liten yta för en nybörjare vid denna riktning.
På Erstaviksbadet är ju det mer yta men vet inte om det är långgrunt. -
Jag åker kanske till Sandarna i morron. Skall ju hur som helst bli sol och ganska varmt.
Meddelar i morron kl.9,30.Hörs, Claes
-
Är det nån som åker till Björkvik eller Sandarna på måndag? Eller är det nåt annat spot som är bättre då? 12-13 m/s!
Logga in för att svara.