Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Jag har fått höra att baksidan på Torö kan vara väldigt bra på nord-nordväst.
Har aldrig provat själv men tänkte prova på söndag. Hoppas jag hittar ner till vattnet bara./Claes
-
Vi testar Torö baksidan imorgon och återrapporterar.
Jag siktar på att vara där strax innan lunch!
-
Intressant med Torös baksida – har jag inte kört, men testar gärna söndag om proggen funkar. Beskriv gärna exakt var man parkerar o drar ut!
-
Jag ska försöka komma dit till kl 11!
Jag har bara varit en gång till Torö och var då i kärringviken. Baksidan verkar ligga längre norrut i en helt annan vik. Spoten finns på surfguide men helt utan instruktioner och saknas på FindWind. Så om någon har mer info skulle jag också tacksamt ta emot! 🙂
-
Som jag har förstått parkerar man på uddens parkering och bär ut grejerna genom skogen på en liten smal stig.. Eller hur??
-
Ah, trist.. men vägen till vattnet stämmer, man går mellan två stängsel på en stig ner till vattnet och sedan kan man som jag förstår vid nordvindar rigga precis där man kommer ner. Sen får man passa sig för två stensamlingar som ligger en bit norrut i vattnet som syns ovanför vattenytan.
Ses där! Försöker komma senast kl 11!
-
@smurfolle och @evert, parkeringen o vägen ni beskriver är ju de gamla vanliga för Kärringviken – jag är rätt säker på att det är en bit längre norrut folk brukar köra på nordväst (klart att det lär blåsa i K-viken oxå, jag är dock lite nojig till att man inte har något land i sikte förrän i Baltikum om man skulle krascha o driva iväg förbi Kolguskär).
Nu ser ju söndagen ganska ocharmig ut vad gäller regn, så vi får se om det bättrar sig… -
Det blev en fin dag i Kärringviken igår, sol och bra tryck hela dan, körde 7 lite överriggat och dom andra 6 och 6.6 vilket verka funka bra. Vilka kommer imorn? Är det nån som provat att stiga i lite längre norrut, tänker just på det Pete säger, att åka ut genom sundet om nåt skulle paja.. Här på bilden ser det ju ut som att man kan åka ända fram till båda dom här ställena.. Eller är det privat väg? Får prova imorn het enkelt..
-
Hmmm… undrar vad som kommer att funka imorgon. Just nu verkar det ju bli NV, lutade åt NO igår på en del siter. Frågan är hur stark vind det kommer att bli, Klart.se är lite mer positiva än SMHI just nu.
Har varit på Torö många gånger men aldrig på nordliga vindar, Kärringviken funkade bra alltså? Annars är jag också sugen på att testa Baksidan om man nu hittar ner dit.
Logga in för att svara.