Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Kärringviken funkade fint! Kryssade lite norrut och det blåste inte så hårt att en enkel biljett till Baltikum kändes aktuell. 🙂
Prognosen för imorgon varierar mellan 6-16 m/s, svårt att veta vilken vädersite man ska lita på..
Enligt länken går man i längst söder i viken på baksidan. Det verkar vara en del bryggor där.
http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Nordvast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=10 -
Det blir Rullsand för mig, tänkte testa på lite vågor. Prognosen ser lite skakig ut nu för Torö, vinden upp och ner och mycke vindvändningar.. Rullsand ser stadigare ut.
-
Har plats i bilen för en person och grejer om nån vill haka. Åker från Södermalm..
-
evert, vad är det för app du har som ritar en röd linje för hur du har seglat? Ser kul ut 🙂
-
Blir inte klok på prognoserna för imorgon…
Tar mig ett glas vin och så får jag se imorrnbitti hur jag gör.
26 i byarna vid Rullsand känns som en omväg med bilen för mig med 4.2 som minsta.Bättrar sig Torö så lutar det mot baksidan med min 114 liters freerace-planka, blir proggen svagare för Rullsand kanske det blir dit. På FB snackas det Gudinge men proggen där säger 12 sekundmeter mellan medel och by dvs. 9 (21). Skapligt byigt.
Någon här som kört Gudinge förr och kan ge lite input?
-
@cottin Jag har en garmin-klocka så bilden kommer från appen! Blev det någon bra film igår?
Funderar på Torö imorgon fm, där kl 9 om inte prognosen ändrat sig. Sen vid 14 ska vinden vrida och regnet komma. Får testa Gävle-trakten när jag har mer tid än imorgon samt investerat i mindre bräda och segel.
Om någon kommer på var man parkerar och går ner blir det baksidan, annars kärringviken. Återkommer tidigt imorgon när jag kollat vindmätaren på landsort! 🙂
-
Ok, vindriktning och styrka ser rätt ut just nu men regn hela dagen och 6-7 grader gör att jag hoppar över Torö idag. För lång resa..
-
Ja nu ser ju Torö prognosen bättre ut nu , jag åker till Torö om det är nån annan som kommer?
-
Ok toppen jag jag kan va där först 11.30. Ses där, blir det kärringviken eller? Ser bäst ut 12-16 verkar det som..
-
Åker också till Torö. Där 12,30.
Känner mig måttligt knäpp men så himla surfsugen.Claes
-
Drar också till Torö nu. Kör ni Kärringviken eller Baksidan?
Logga in för att svara.