Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Ok! Ny prognos neddragen till typ 5 överallt så kanske får vänta ett par dagar till.
-
En fin söndag utan vind, vad gör man då.
Jag var ute och flög lite med min drönare idag vid min hemmaspot, Breviksbadet/Trälhavet vid Åkersberga.
La på en kompass också. Brevik funkar egentligen på allt från V till S till O men såklart inte optimal på alla riktningar.
Klicka här för lite större bild
Klicka här för lite större bildSatelitperspektiv på Eniro.
-
ÄNTLIGEN!! Tisdagen ser ut att bli hyffsat blåsig. Torö någon?
-
Fina bilder Stefan! Har du “follow me” funktionen på drönare???
-
Måndag – Vinden kom igång efter 10 och vid 10.30-tiden är det helt ok surfvind på V i södra. 15 grader i luften(!).
-
Brevik visar sig från sin bästa sida just nu! Fint tryck från väst och jämna fina vågor. Kör 6.0 och 120 men skulle lätt kunna gå ner om man inte vill. Kul förmiddag.
-
vilket Brevik surfar du? Brevik i österåker? där finns inga vågor….
-
Haha, ja jag kanske överdrev lite 😉. Lite mer små dyningar kanske men det var mer en känsla att det var ovanligt jämnt, inte så spattigt från alla möjliga håll som det brukar vara.
-
nej jag håller med, vinden verkar väldigt fin och jämn idag, trots att den ligger på väst (sitter och tittar på den…)
annars är det ju bra plattvatten, och bra slalom/freeride förhållanden vid brevik (tyvärr inte våg…)
-
Hur är Torö på sydväst? Kan man fortfarande gå i vid käringviken? Det ser ut som det ska vrida från syd till väst under dagen. Alternativ? Ingarö eller Brevik eller är vinden mkt svagare där tro?
Jag kan ev imorgon. 😬
-
Äääääääntligen, imorrn smäller det. Jag tänkte också på brevik pga vridet. Men kan någon gå i god torö så är jag på?!
Tar med kameran så åker ni framför mig imorrn får ni en filmsnutt på er själva levererad 😉 -
Torö är klockrent på sydväst! Det är framförallt på SV som det surfas som mest i Käringviken. Vrider det mer mot väst så är det Stenstranden som gäller.
-
På danska http://fcoo.dk ser det ju bra ut 11-14 iaf. Kollar imorn bitti men tänker va där 10.30 om prognosen ser bra ut och nån annan kommer
Logga in för att svara.