Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm 2017
-
Hade tänkt det först men prognosen imorse såg lite tveksam ut men det kan säkert vara bra. Imorgon tänkte jag dra dit dock.
-
Jag tror Fågelöudde blir väldigt byigt imorgon eftersom vinden ska ligga på NNV. För byigt för min smak i alla fall.
Har man inget emot backen och avsatsen vid Görväln är det en säker spot om än blir stor shop där. -
Vad innebär backe+avsats, svårhanterligt? 😬
Ser ut att bli lagom vind där för min del med 9-10 m/s.
-
För mig lutar det åt Lövstabadet i Hässelby, tror det är bättre än Görvälnbadet vid NNV.
-
Görveln funkar väl bättre på nord. Ser ut att bli nordväst.
Om man skulle välja askrikeviken. var går man i ? eller Lövstabadet ?
-
Fick veta att Torö med NV är inte så vågigt. Jag har alright varit på Torö, vilken av 3 sporten fungera best imorgon där?Någon som ska till Torö imorgon? ?
-
Vi är ett par tre stycken som skall till Torö, K-viken i morron kring 10-tiden.
Det har varit väldigt bra vid NNO tidigare under hösten.
Kommer nog vara en del vågor dock inte några monster.
Klart du skall me Mr Quality.
Tror fler kommer trotsa lufttemperaturen och surfa där i morron./Claes
-
Riskabelt med Lövstabadet om det blir för mycket nord vinden. Har aldrig varit vid Görvälnsbadet men kan tänka mig att det blir samma stora, rullande chop som i Lövsta. Scary like hell med snabba slalomgrejer…
Avvaktar tills imorgon men vid tillräckligt mycket nord åker jag till Näsbypark som är 1) närmast 2) bekvämast med parkering och bra riggytor. -
Bra Pete. NNV.
Är på plats kl. 10.30. Lite seg start på dagen.Claes
-
Ses vid K-viken. Vaknade nyss så åker väl om en timme drygt.
/Stefan
-
Siktar på Görveln vid 11.30.
Windguru visar nnv och då bör det vara bättre/lättare ta sig ut än i Lövsta.
“backe+avsats” syftade nog på backen vid parkering ned till vattnet och avsats (halv meter?) från gräs ned till vatten 🙂
Logga in för att svara.