Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm i eftermiddag
-
Stockholm i eftermiddag
Publicerad av senior på 3 september, 2008 vid 06:46FYI
Jag åker till Åkersberga i eftermiddag
Räknar med att vara vid Stensnäs kursgård runt 16.30Ola
electric svarade 16 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
… fan också – Fituna var fel val! Det var för mycket väst. De som var där sade att riktningen varit juste till ca kl 12.30 men att det sedan varit väldigt “hattigt”.
Jag drar till Farstanäs nu. Där funkar de flesta vindar.
-
Finns det någon möjlighet att stämma smhi alternativt stv…?
När man kollade svt´s morgon-tv vid 9-tiden i morse lovades det 10-14 m/s. Den starkaste vinden skulle uppenbara sig efter regnet som skulle dra norrut. Vad hände när man med en 1-åring åkt ut till Lisö där mormor skulle barnpassa och man själv få sig en bra septemberdag på vattnet mellan Lisö och Torö? Jag skulle uppskatta vinden till max 5 m/s – inte mycket kuling det…
-
Tjabba, är ininflyttad i stan och har inte ens fått upp mina surfsaker ännu. Bor på gärdet och läser juridik. Saknar surfen väldigt och tänkte se om nån har koll på bra surf här i närheten, lr kan tipsa mig om någon som har.
mvh sebastian
-
idag var det grymt med 7.5 på lidingö av alla ställen, östra sidan vid skärsätra båtklubb. Platt vatten och sedan öka det då vi drog hemmåt.
sebastian, finns en del på gärdet som surfar, dock inte så mkt spottar i närheten.
Lidingö o täby e ju nära på rätt vind, kapellskär känns närmare än fituna men dryg timme dit. Vart en gång i hässelby strand oxå.finns nog en hel del att upptäcka här runt omkring, spec med riggyta, launch osv
pma om du vill surfa dagtid el så, “jobbar” ganska fritt.
-
@NiceRide 496502 wrote:
Tjabba, är ininflyttad i stan och har inte ens fått upp mina surfsaker ännu. Bor på gärdet och läser juridik. Saknar surfen väldigt och tänkte se om nån har koll på bra surf här i närheten, lr kan tipsa mig om någon som har.
mvh sebastian
Sebastian, det finns en liknande tråd (liknande din frågeställning) bara några dagar bakåt. Leta bakåt föreslår jag. Dr Masse har en frisk sammanställning av var man surfar på vilka vindriktningar. Men det rör ju sig om en timmes radie från gärdet förstås.
-JG
-
Dessutom finns ju i princip alla vettiga surfställen i Stockholmstrakten här http://spotguide.kicks-ass.net och här http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp
-
Det blev i alla fall 1.5 timmars hyfsad vindsurf med 6.7 vid Farstanäs. Dock mycket varierande vindriktning mellan SV och VSV.
Logga in för att svara.