Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm i helgen
-
Packar bilen. Närlunda eller Rasta. Vad tror du om Rasta Cedvar? Vad är det för fel på väst där egentligen?
-
Just nu blåser det bara ca 5mps. Men det ökar.
Jag gillar Närlunda bättre på väst. Det blir bättre tryck där ngnsorts “tratteffekt”. Men som sagt just nu räcker det inte riktigt till. Jag väntar 1h innan jag åker iväg.SMHI’s mätare på Adelsö brukar vara en bra indikator. Just nu säger den VSV = Närlunda.
http://www.smhi.se/batvadret/index.html
/// Christer
-
Jag tänkte testa brevik och kolla om det går att speeda på ullnasjön som ligger på vägen.
//Björn
-
@cedvar 516004 wrote:
Just nu blåser det bara ca 5mps. Men det ökar.
Jag gillar Närlunda bättre på väst. Det blir bättre tryck där ngnsorts “tratteffekt”. Men som sagt just nu räcker det inte riktigt till. Jag väntar 1h innan jag åker iväg.SMHI’s mätare på Adelsö brukar vara en bra indikator. Just nu säger den VSV = Närlunda.
http://www.smhi.se/batvadret/index.html
/// Christer
Jag rullar mot Närlunda hursom. Skulle du vara sugen på Rasta så slå en pling.
/Peter
070 267 20 89 -
Bjornen;516008 wrote:Jag tänkte testa brevik och kolla om det går att speeda på ullnasjön som ligger på vägen.
//Björn
Brevik/ullnasjön it is!
-
Nån som fått köra? det är dött i kapellskär…inte en gås ens en gång.
-
@stoorfaen 516040 wrote:
Farstanäs gav tidvis väldigt bra tryck från ca kl 13.00 och framåt, körde först 8,3 som snabbt blev väl tungt i byarna. Bytte sedan till 7,1 som även det var stort ibland trots mina fn 89 kg. En hyffsad surfdag men mycket byig som det ju brukar bli på VSV-V. Vi avslutade vid 15.30.
Klas
-
@stoorfaen 516040 wrote:
Jadå! I Farstanäs fick vi köra, i alla fall vi som hade tålamod att vänta! Fram till kl 13.30 var det nämligen också dött (även om några tappra fick en och annan planing), men sedan, ganska plötsligt, drog det igång ordentligt från V. Sedan blev det 1.5 timmars väldigt bra segling! Jag kunde i och för sig fortsatt ty vinden höll i sig, men jag var nöjd så (och så la ju Argulander av).
Körde 6.7, vilket tidvis var alldeles för mycket (men jag orkade inte rigga om). En värdig avslutning (?) på säsongen! (Men man vet ju aldrig … det kan ju bli nya lågtryck med värme efter den närmaste veckan, som tycks bli lite väl kall)./Lars
(PS: Getwet, du som plåtade, blev det några bilder? DS)
-
Har kört 5,3 med fullt tryck i ca två timmar på Adelsö i Mälaren. Lite byigt men ändå inte så farligt som jag trodde.
-
Körde vid sätrastrandsbadet med 7.5 och var rätt så överriggad i byarna kände jag. Lite byigt som vanligt men funkade iallfall ok.
Logga in för att svara.