Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i morgon Lördag

  • dude

    Medlem
    13 maj, 2006 vid 20:49
    LARRY wrote:
    Har det seglats nån annanstans i Stockholmstrakten?

    Vi seglade på Erstaviken från Solsidan, mestadels överriggade med våra för stora segel (5,9 -5,3). Allt var perfekt, sol, vind, varmare i vattnet, förutom:

    1. Min bräda lyfte från marken och blåste in i någons bil. Det slutade med en buckla i bilen och ett trasigt bakljus och bakljussplitter i min bräda med en fet spricka i nosen.

    2. Kompisen Martins bräda blåste av taket och gick sönder i nosen, gick inte att segla med. Det slutade med att han fick ta reservbrädan på 88 liter istället men det gick ju alldeles utmärkt idag med den vinden.

    3. Min rigg lossnade från brädan under segling så det blev en liten simtur efter brädan : )

    4. Någons bräda kom flytande från ingenstans så en räddningsuppdrag drogs igång.

    Men det blåste ju iallafall.

  • svenne

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 08:56

    Rasta gick av ordentligt. Förvånansvärt höga vågor!

  • surferic

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 10:06

    Mycket vind i G-bay också…

    http://www.tungsurf.com funkar igen.

  • electric

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 10:18

    Ordentligt drag även på Järnafjärden (Södertälje Windsurfing Club, Farstanäs). Körde 5.0, tidvis överriggad.

  • poppo

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 13:17

    Alnäs – Uppsala rockade duktigt i lördags! Jag satt fast på jobbet medan det var sydväst och fick plocka det sista av den byiga västvind som kom efter lunch. Nya Skate 102 med 4,7 kändes kanon, även om det var stort i byarna. Sedan testades speedkittet – det kändes som det gick undan bra!

    Övriga locals hade kört 4,2/4,7 på förmiddagen i bra riktning med sol…

  • fastforward

    Medlem
    14 maj, 2006 vid 16:36

    Blåste gjorde det iaf. Jag besökte Rasta och Närlundabadet på Ekerö men insåg direkt att det inte var någon idé. Jag skulle ha varit löjligt överriggad med mitt 6.6-segel. Dags att utöka segelgarderoben med andra ord… Det vore trevligt med en lön först bara. 😀

  • robin

    Medlem
    15 maj, 2006 vid 11:18

    Själv körde jag en försenad premiär vid Stensnäs strax bortom Brevik (Åkersberga). Tokmycket drag i 5,4. Lånade ut 4,7:an till Henrik som var tidvis överriggad med den också. Det var riktigt varmt för att vara premiär, men kallt i vattnet ändå;-) Det känns skönt att vara igång igen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i morgon Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.