Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm idag 23:e juni
-
Stockholm idag 23:e juni
Publicerad av malteaserr på 23 juni, 2011 vid 14:29Är det någon som är ute och vart är ni?
Fattar inte riktigt vindriktningen, är det NV eller rak V?
malteaserr svarade 13 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Prognosen så riktigt kass ut imorse med rejält regnoväder.
Hursomhelst så gjorde jag min egen prognos och stack ut till Trälhavet vid 11-tiden. Första timmen var det si och så med planandet och 5.7. Efter det kom vinden rejält och gav åkning 5.0-5.7 från kl 1 till kl 6 stundvis rejält överriggad. Mycket märkligt hur SMHI bland andra kunde missa den prognosen så diametralt med att säga att det skulle vara ca 5 m/s SV när det i själva verket var uppskattningsvis 10-13 i snitt från N.
Helt fantastisk dag på Trälhavet. Händerna ömmar men jag är riktigt glad sittande i fåtöljen med en Tuborg bredvid. -
Det blåste över 20 i Landort och uppskattningvis lika mycket i södra skärgården. Dessutom väldigt byigt.
-
Nachoman;660149 wrote:Prognosen så riktigt kass ut imorse med rejält regnoväder.
Hursomhelst så gjorde jag min egen prognos och stack ut till Trälhavet vid 11-tiden. Första timmen var det si och så med planandet och 5.7. Efter det kom vinden rejält och gav åkning 5.0-5.7 från kl 1 till kl 6 stundvis rejält överriggad. Mycket märkligt hur SMHI bland andra kunde missa den prognosen så diametralt med att säga att det skulle vara ca 5 m/s SV när det i själva verket var uppskattningsvis 10-13 i snitt från N.
Helt fantastisk dag på Trälhavet. Händerna ömmar men jag är riktigt glad sittande i fåtöljen med en Tuborg bredvid.Nu fick jag ångest. Måste trösta med lite glass.
Logga in för att svara.