Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm, idag torsdag
-
Svar till:
Var ser du att att blåser 9 på Sandhamn?
/Steffo
[/ QUOTE ]
På SMHI´s hemsida väl!? Clicka–Kustväder–observationer
-
Kom nyss hem från Askfatshamnen (Dalarö). En chansning som gick hem. BRA tryck i 6.7 mellan 12.30 och 15.00. Kunde kört 5.7 stora delar av tiden. Det blåste upp när jag åkte, perfekt riktning.
Körde freestyle.
Surfa På!
-
Typiskt !!!
Fastnade på jobbet kom till Dalarö strax efter fem, ingen vind att snacka om och ingen på vattnet. Efter en halvtimmes vankande fram och tillbaka så riggar jag iallafall, då dör vinden helt. Väntar en timme, inget händer, Då ger jag upp.
Och nu kom det mess om att de kör 5.8 i Fituna.
Suck
-
Surt för er. Fituna var faktiskt oväntat bra idag. Det känndes lite som en chansning att åka dit. Visserligen så skruvade windguru upp stockholmsprognosen till 9 m/s mellan kl. 17-23 (de gör ju en uppdateing runt kl 13) .
Jag seglade 7,5 m2 på lättvindsmonstret (148 l) strax efter kl. 17, det var stort. Sedan körde jag 105 liter och 7,5 m2 fram till 20:30 . Det var riktigt bra tryck. 6,5 m2 hade nog varit ett mera sobert val.
-
Ja, man kan ju lugnt säga att jag var förvånad över att vara ensam. Märkligt att det lade sig, det skulle ju ÖKA mot kvällen (vilket det helt klart gjorde närmare stan).
Hittills i år har jag f-n haft grymt flyt med vinden… hua…
Surfa På!
-
Johan!!
Gäst27 maj, 2005 vid 07:48Skitbra gurra. Men skulle man inte kunna fixa så att andra kan lägga in nya ställen också? Jag har massa bilder på olika platser på Värmdö och Nacka.
Sedan en överskådlig sida där man enkelt kan se vilka vindriktningar som fungerar skulle va grymt. Eller kanske en sökfunktion på vindriktning som ytspänning…
Nu blåser det förresten!!
//Johan
-
Torö stenstrand fungerade med 6.0 mellan 18 och 20:30 och det fortsatte öka. Synd bara med rak pålandsvind i stenhelvetet.
/ Patrick
-
Jag seglade Björkvik. Klar bom, men det blev rätt okej ändå. Kom dit och såg freestylefolk försöka komma ut med 5.7 och sånt. Riggade 9.7 och TechnoII:an och guppade ut. Det såg ut att finnas vind en bit ut, så jag guppade ut till horisonten och en bit till efter det, och där fanns vind.
Kulingen väderrapporterna pratade om, den fanns nog en bit ut för ju längre ut jag seglade desto mer blåste det. Jag seglade ut tills det började bli lite väl blåsigt, gippade och seglade in tills draget i seglet började bli lite väl tunt och gippade ut igen, och höll på så i ett par timmar.
Nästa gång chansar jag nog på Fituna i stället, men det var första gången i år som jag fick njuta av fetingdrag i något segel, så helt misslyckad kändes inte dagen. Dessutom fick jag kramp för första gången i mitt liv, jag höll på att vattenstarta och sparkade på nedersta cambern för att den skulle lägga sig i läge, och det högg till i vaden. Vaden drog ihop sig till en boll och när jag trodde bollen skulle sluta växa, växte den fortare, det gjorde lite ont. Well, det är roligare att segla än att känna efter hur kramp känns så jag vattenstartade och seglade iväg och tänk, jag hade rätt! Det är roligare att segla än att ha kramp!
-
hejsan! jag undrar om du vet nån bra sida man kan hitta bruksanvisningar till brädor.. jag har suttit i 2 timmar och försökt fått ihopp en (börjar tappa tålamodet) :/
-
5,7 funkade på erstviken. speciellt efter kl 6. jag e fan nöjd med dagen!
Logga in för att svara.