Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › stockholm imorgon???
-
Jag packar bilen nu och åker till Rangsta brygga hoppas någon fler dyker upp och att inte vinden är för överjävlig (har 5,8 som minst) Känns lite tråkigt att måsta testa denna kartongnya bräda 😉
//Björn som nås på 0736882049
-
Ingen som skall till Sandvikens-brygga i Södertälje? Jag funderar på en tur dit kring halvsex om vinden ligger kvar.
-
@sackeb 409462 wrote:
Ingen som skall till Sandvikens-brygga i Södertälje? Jag funderar på en tur dit kring halvsex om vinden ligger kvar.
Självklart var vi några Södertäljebor vid Sandvikens brygga – som blev en fullträff så klart! Suverän plats vid NV-N. Märkligt nog var vi ändå bara 4 pers. där. Vi körde 4.5, 4.7, tidvis överriggade. Vinden dalade vid 18.30-tiden men kom sedan igen med full kraft vid 19-tiden (då jag hade riggat om till 6.0 och precis stuckit ut. Då blev det survival …).
-
Jag är uppvuxen i Sorunda och kan varmt rekommendera Rangsta brygga vid nord-nordväst. Funkar hur bra som helst som ni ser på bilderna ovan.
Sen vill jag även pusha fö Ringvägen i Nynäshamn vid syd ost – syd väst om man inte åker till Torö. Mycket fint. Hälsar, Peter -
Ah meh, hur var det uppe på Väddö/Barnens Ö/Rullsand då?? Man dör ju av nyfikenhet. Satt ju på kontorsstolen och våndades över att man inte kom iväg. Säg att det var sketdåligt, någon…
T
-
RASTA (BJÖRKEN) var riktigt bra med ordentligt 4.7 tryck. Kul dag!
-
@Poopzilla 409654 wrote:
Ah meh, hur var det uppe på Väddö/Barnens Ö/Rullsand då?? Man dör ju av nyfikenhet. Satt ju på kontorsstolen och våndades över att man inte kom iväg. Säg att det var sketdåligt, någon…
T
Tyvärr så var det riktigt bra när man väl kom ut till revet på Barnens Ö. Rätt vinkel på vinden och fina vågor, ibland halv mast. Dock som sagt riktigt tungt att ta sig till revet. På eftermiddagen vred vinden lite och ökade med följden att det blev lite stökigare på revet.
/Honken
-
Oregistrerad
Gäst30 augusti, 2007 vid 06:13Tack Boman!!
Perfekt vägbeskrivning och klockrent ställe!! Vet inte om vi sågs där men fick kanon fina timmar på eftermiddagen, helt klart värt det!!!
Skulle vara kul att höra hur rullsand var, någon som kan rapporter??
/Per -
@Oregistrerad 409934 wrote:
Tack Boman!!
Perfekt vägbeskrivning och klockrent ställe!! Vet inte om vi sågs där men fick kanon fina timmar på eftermiddagen, helt klart värt det!!!
Skulle vara kul att höra hur rullsand var, någon som kan rapporter??
/Pervar inte där själv, men tydligen ska det ha blåst jävulskt mycket. En polare hade 4,7 och ganska stor vågis och kunde inte gå ut med det. Var några där som var överriggade m 4,0-4,2 och små vågisar enl uppgift. Tydligen ganska stökigt ute på sandrevet också.
Logga in för att svara.