Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm lör 8:e sept
-
Stockholm lör 8:e sept
Publicerad av malteaserr på 8 september, 2012 vid 10:38Vad tror ni om idag?
Funderar på Tyresö eller Kristers place vid närlunda.
herr-pelegrin svarade 12 år, 2 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Just nu är det lugnt men om proggen håller så ska det öka och då blir det Christers tills solen går ner.
-
Svenne;697776 wrote:Just nu är det lugnt men om proggen håller så ska det öka och då blir det Christers tills solen går ner.
Sweet! då kanske man drar dit för sällskapets skull. Bilen är packad och humöret på topp.
-
Funderade på Lövsta – men som sagt, verkar ju väldigt lugnt nu…
-
Nu börjar det röra på sig, storsegel funkar nog redan nu men jag väntar ett tag till.
-
Ser ut som en bomprognos. Är de
t någon i Stockholm som haft nv8-13m/s? -
Svenne;697788 wrote:Nu börjar det röra på sig, storsegel funkar nog redan nu men jag väntar ett tag till.
Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.
-
Det seglades 5.3 å uppåt på närlunda. Själv seglade jag 6.2 2 timmar 3 till 5. Premiär för mig på det stället. Rktigt bra spot.
-
malteaserr;697806 wrote:Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.
Jag trodde att det skulle bli bättre mellan 17 och 20, men sen kom det där jävla åskbajset. 😡
Jaja, tur att du hann ut före det grottade igen. -
hanlar;697807 wrote:Det seglades 5.3 å uppåt på närlunda. Själv seglade jag 6.2 2 timmar 3 till 5. Premiär för mig på det stället. Rktigt bra spot.
Attans, satt i solen på altanen vid 3, märkte inget av nån vind… åkte ner till Lövsta vid halv5, hamnade mitt i värsta hagelbyn, mötte två vindsufare på väg från lövsta, heldött efter regnet när jag kom dit… nåja, ser ju lovande ut i veckan, fituna må, tis, dalarö ons, torö tors… gäller bara att komma ifrån 😉
-
malteaserr;697806 wrote:Ett 20 tal repor blev det i alla fall. Körde 5.4 och 100 l freestyle. Men ångrar att jag inte körde 6+. Då hade det funkat från 15-17 typ tills det där åskmolnet passerat.
Kul med sällskap! Vi får hoppas på lite NV höststormar framöver!
/// Christer -
cedvar;697822 wrote:Kul med sällskap! Vi får hoppas på lite NV höststormar framöver!
/// ChristerTack för trevligt sällskap. Vi ses på NV.
-
TYresö funkade mellan 3-5 mycket guppande timmarna innan och då planing en gång i timmen.
Klämde i med 30 knop nytt p.b -
Grattis Vindsökarn!
Lördag – Horsan levererade på väst under hela eftermiddagen. Vi körde 6.5, 7.0 och 7.6 och var överriggade på slutet men hann in på land innan stormbyn kom under ca 15 min då havet kokade och allting yrde omkring på land.
Logga in för att svara.