Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm lördag 1/12
-
Stockholm lördag 1/12
Publicerad av rasmus_w på 29 november, 2007 vid 09:57Smhi säger Sydost, 9-13 m/s. Kan det vara surfbart? Nån som är på? Var? Fituna? Gålö?
bjornen svarade 16 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Jag är på, om prognosen visar minst 7-11 och det inte blir för kraftigt regn. Har lite ont om tid på lördag, men skall försöka vara på vattnet mellan 9-12, om det blåser då.
Fituna, Björkvik, Brevik?
Filip
-
Lövstabadet bör ju funka okej mellan SO-SSO, om man tittar på kartan. Någon som vet om det blir “tratteffekt” där då som förstärker vinden?
Filip
-
kappelskär är bra på SO-SSO, kanske lite långt för vissa
-
Oregistrerad
Gäst30 november, 2007 vid 07:32Någon som åker till Näsby park. Min säsong är slut för länge sedan men nu rycker det i surftarmen. Fungerar det med shorty + 5/3 dräkt ? Vattnet är ju rätt kallt http://www.bullandomarina.se/climate/vattentemp/temperatur.html
-
Det är skillnad på 5/3 och 5/3. Det kan funka. Är det riktigt kallt så vill du framförallt inte ha nåt vatteninsläpp, varje söm som inte är tät kommer kyla dig.
BTW, jag har inte bil så jag undrar om nån kan plocka upp mig på väg ut. Fast iofs kanske det funkar att släpa grejorna på roslagsbanan om man vill prova fågelöudde.
Sen kan sägas att när det är kallt så är ytterskärgården ofta att föredra eftersom grunda vattendrag som värtan och mälaren kallnar mycket fortare.
Hur funkar Torö på SO? Windguru säger 14 m/s vid 16-tiden därute.
-
Sen kan sägas att när det är kallt så är ytterskärgården ofta att föredra eftersom grunda vattendrag som värtan och mälaren kallnar mycket fortare.
-
jag och alexander (markan på konfen) drar ut till näsa äng imorgon. kommer vara där runt 9-10 och drar när mörket har kommit.
syns på vattnet!
/erik -
Inte helt lätt att bestämma sig, men det blir nog Brevik för min del. Jag skall försöka vara på vattnet från 9.30-10. Kan tyvärr inte skjutsa på grund av tidsbrist Rasmus, men jag gör det gärna en annan gång.
Filip
-
Hur verkar läget? Nån som tänker ge sig ut? Jag funderar på taxi eller hyrbil, eller att släpa rubbet på Roslagsbanan….
-
Är det nån som åker till Torö(insidan) eller funkar Fituna när vinden ligger runt 120 grader eller blir det svårt att ta sej ut där ?
Per -
Näsa var bra idag, 6.9 var något stort på slutet. Inget regn och väldigt jämn vind. Härligt med decembersurf:)
Hur var det för er två på andra sidan värtan?
-
Kappelskär var grymt! Toköverriggad med 6.0 och 5.3 på slutet.haha
Logga in för att svara.