Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag

• cedvar

Medlem
    23 februari, 2008 vid 06:40

Älvnäs/Närlunda (Ekerö) just nu:
    Sol och molnfritt, kallt (men solen börjar värma).
    Vita gäss. 7-8mps. Ökande.

Frukost med familjen, sen blir det surf!

Jag hoppar i vid bryggan i Älvnäs.

/// Christer

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=%c4lvn%e4sv%e4gen+85

• bjornen

Medlem
    23 februari, 2008 vid 08:03

Bilen är packad och jag åker inom 15 minuter mot ravinvägen. Syns där !

//Björn

• ubaten

Medlem
    23 februari, 2008 vid 08:46

vi på swk åker till klubben ca 10:30 så om ni behöver använda micro till mat sågår det bra att bära ner grejor till klubben obs inga bilar ner till klubbstugan tack

• bjornen

Medlem
    23 februari, 2008 vid 15:01

Precis hemma efter en härlig dag på Erstaviken. Sol och pungdrag emellanåt. Nu börjar man fundera på morgondagen. Det verkar som om det blir V-SV och då undrar jag om Årsta havbad kan fungera eller blir det kasst med vind från V ?

//Björn

• maca

Medlem
    23 februari, 2008 vid 15:13

Efter att ha “gjort stan” med gf denna soliga, blåsiga lördag så är man riktigt sugen på att köra imorgon söndag. Vad missade man idag då? Var Ravinvägen bra – aldrig vart där förr?

VSV – låter som att Brevik är ett bra alternativ (igen).

/André

• jarp

Medlem
    23 februari, 2008 vid 15:19

Funderar på brevik….fm

• wilund

Medlem
    23 februari, 2008 vid 15:25

om jag får tid så tar jag en säng till Brevik

• perrapops

Medlem
    23 februari, 2008 vid 19:15

Jag tänkte också köra Brevik imorgon, Efter två dagars toköverriggad med mitt 6.9 som enda sgel just nu…har gått lite halvbra.. Bättre idag än igår.
    Får mina nya segel på måndag, hade verkligen önskat att jag haft dem denna helg!!
    Jag åker så att jag är där runt elvatiden!

• pataba

Medlem
    24 februari, 2008 vid 08:14

Seglade årets första repa på Lövstafjärden. Bra tryck i 5,3 och allmänt skönt väder. Perfekt start!

• svennebanan

Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:32

@pataba 446870 wrote:

Seglade årets första repa på Lövstafjärden. Bra tryck i 5,3 och allmänt skönt väder. Perfekt start!

Jag börjar bli väldigt sugen, men min sambo är orolig för att jag ska frysa för mycket;-.

Funkar typ 6 mm Pro Limit Predator dojjor eller ska man komplettera med någon slags dykarstrumpa i?

(man kan lära sig allt om kallvattensurf på konfen, förutom hur kallt det verkligen känns)

• maca

Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:34

De dojjorna funkar utmärkt – bara ut och kör. Händerna är det enda som kan bli kallt trots dakine CWM.
    Men det är ju varmt i luften idag

• svennebanan

Medlem
    24 februari, 2008 vid 10:45

@MacA 446907 wrote:

De dojjorna funkar utmärkt – bara ut och kör. Händerna är det enda som kan bli kallt trots dakine CWM.
    Men det är ju varmt i luften idag

Det var ett rappt svar. Idag får det pga sovmorgon tyvärr bli liquisoleande av CWMs och inredning av nytt surf/hockeyförråd som gäller.

• dude

Medlem
    24 februari, 2008 vid 16:04
    svennebanan;446905 wrote:
    (man kan lära sig allt om kallvattensurf på konfen, förutom hur kallt det verkligen känns)

passform: för att det inte läcker in där det är för stort eller stasar så det stoppa blodtillförseln

inga hål: det får inte komma in nytt kallt vatten som kyler ner dig.

fem eller sex mm räcker

huvudet är det dessutom speciellt viktigt att hålla varmt.

nacken är ett vanligt ställe där sämre passform kan släppa in kallt vatten i dräkten.

• ubaten

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:34

facit erstaviken lördag gick ut med 7,4 x-type fick betala dyrt för mitt över mod ett stycke crashad jp bräda . riggade ner till 6,2 x-type och min nyinköpta ahd 295 vilken raket det dämpade ångesten över att ev behöva skicka ner brädan till cls uffe igen. såg fem tappra närmare tyresö klubben vad körde ni på ?

• bjornen

Medlem
    25 februari, 2008 vid 12:45

@ubåten 447164 wrote:

facit erstaviken lördag gick ut med 7,4 x-type fick betala dyrt för mitt över mod ett stycke crashad jp bräda . riggade ner till 6,2 x-type och min nyinköpta ahd 295 vilken raket det dämpade ångesten över att ev behöva skicka ner brädan till cls uffe igen. såg fem tappra närmare tyresö klubben vad körde ni på ?

Seglade med 7,2 och jag fick slita bra i byarna:tongue: Såg att det gick undan för er där borta 🙂

//Björn

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.