Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm lördag?
-
Precis fått rapport från Dalarö, ganska byigt och stora prylar som gäller. 105l bräda och 7,5 kvm cambersegel för fullvuxna killar…
-
mahi;571118 wrote:Varför åker ni egentligen till Björkvik? Har ni nära eller tycker ni verkligen att det är bra surf där?
Hahaha, ett av de bättre inläggen på länge! 🙂
mikaels;571163 wrote:Fast från city är ju knappast Fituna eller Nynäs närmare än Björkvik 😉
Dalarö ska jag dock ge en chans, kanske redan imorgon, bara för att få omväxling 🙂Stora Essingen – Fituna: 44 km
Stora Essingen – Björkvik: 42 km -
okej, då har man testat dalarö. helt okej dag. lite för byigt. kan tänka mig att det ofta är byigt där. är det så?
-
nonnos;571260 wrote:Någon som vet hur vädret är ute vid Björkvik idag, surfbart?
Jag kom precis hem från Björkvik. Det har varit fint med vindar runt 9-10 m/s skulle jag tippa, riggade 6.0 och körde med hyffsat tryck ett bra tag och det blåste fortfarande när jag drog därifrån för någon timme sedan. Var faktiskt rätt lite surfare där, dock dykare i mängder så jag antar att det var en dykskola av något slag. Lite obehagligt när de bara ploppar upp i vattnet, det gäller att verkligen vara försiktig.
Progonosen inför imorn ser också lovande ut, blir nog mer gippövande då, snart så! 🙂
-
Beror kanske på vindriktningar o vindstyrka.
Så är det ju på många andra spots…
-
Svenne;571291 wrote:Stora Essingen – Fituna: 44 km
Stora Essingen – Björkvik: 42 kmSom sagt, Fituna är INTE närmare 😉
Om du hade angett tiden det tar att köra istället hade Björkvik sett ännu bättre ut, dit är det ju riktig väg, hela vägen… -
österskär imorgon söndag…. jag har ledigt så faaan ta om det inte blåser. är där från 9:00.
-
mr_soft;571294 wrote:okej, då har man testat dalarö. helt okej dag. lite för byigt. kan tänka mig att det ofta är byigt där. är det så?
Jag tycker inte det var så byigt som det kan vara. Vinden kom och gick lite kanske. Jag körde 6.3 och det gick rätt bra hela tiden tycker jag. Dessutom var det ovanligt lite chop och stök. En bra dag helt enkelt!
-
okej, nu förstår jag vad alla snackar om. Dalarö var grymt idag(söndag).
-
Ja, Dalarö var verkligen kanon idag! Ända fram till regnet, för efter det dog det ju kraftigt.
-
vilken storlek kördes? Jag var vid Kapellskär och seglade 6.4 med bra tryck hela dagen…
-
Inte 7.5 iaf… Var där vid ett o konstaterade att de fan e dags o köpa mindre grejer 😡
Dan räddades av ett par timmar i Närlunda som var helt ok. Lånade en gammal 90-tals slalom som gick som ett spjut jämfört me min 145l fanatci x-ray.
Som sagt dags att kitta upp (ner) sig!
/ Peter
-
schnitzler;571615 wrote:vilken storlek kördes? Jag var vid Kapellskär och seglade 6.4 med bra tryck hela dagen…
Jag var där mellan 1300 och 1800 och körde 5.5 freestyle med undantag för ett avbrott efter regnskuren som kom. Riktigt skön dag, konstigt eftersom prognosen var samma som igår.
/Johan
Logga in för att svara.