Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag ! någon som ska ut?

• Stockholm lördag ! någon som ska ut?

Publicerad av Frezzie72 på 26 juni, 2009 vid 14:36

Ser ju ut att bli lite vind i morgon lördag, men vart ska man ta vägen för att få lite sällskap.

3 Sandhamn-Landsort

Lördag förmiddag
    Nordost, 7-10 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 0%
    Lördag eftermiddag
    Nordost, 6-9 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 0%

// Fredrik

zurfman svarade 15 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • 6-limpan

Medlem
    26 juni, 2009 vid 14:58

Jag ska ut och knäcka oskulden imorgon på min första egna bräda, nybörjare som man är. :blush:

• m01perma

Medlem
    26 juni, 2009 vid 16:27

Vi tänkte stick ut, men vart skall man åka?
    Nordost i södra skärgården???? Några tips?

• anna79

Medlem
    26 juni, 2009 vid 17:28

Skälåker på Gålö är bra på NO. Dessutom kanon för nybörjare, långgrunt och bra riggytor!
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=67&areaId=1&windDir=NE&#spot

Fast jag undrar lite hur ev. sjöbris kan bråka med nordostliga vindar… Nån som har bra gissning för i morgon?

• zurfman

Medlem
    26 juni, 2009 vid 19:54

Ser det inte ut som man behöver vara långt ut i Skärgården om man skall kunna plana på annat än formula?
    Beror väl också på skicklighet också.

Annars ser det ut som om vinden skall vrida….

Går det att köra kör jag i norr-ort…. (lördag blir nog bad/sol eller guppa på vattnet, dvs sola med eller utan bräda :wink:)

• stefanlindmark

Medlem
    26 juni, 2009 vid 22:17

Lär bli en tur ut från Österskärs havsbad för mig och surfarfrun någonstans sen förmiddag.
    Åkte ikväll i ytterst tveksamma förhållanden och fick exakt 30 meter planing med våld, men så länge andra hälften kommer ut på vattnet spelar det mindre roll 🙂

• sailorstiffrigg

Medlem
    27 juni, 2009 vid 00:55
    stefanlindmark;555661 wrote:
    Lär bli en tur ut från Österskärs havsbad för mig och surfarfrun någonstans sen förmiddag.
    Åkte ikväll i ytterst tveksamma förhållanden och fick exakt 30 meter planing med våld, men så länge andra hälften kommer ut på vattnet spelar det mindre roll 🙂

Busted!:laugh:

• zurfman

Medlem
    27 juni, 2009 vid 07:45

Här i Täby blåste det sydväst för en stund sen….men det dog ut.
    Det verkar som vinden kommer droppa från en redan låg nivå, havet blir varmt 🙂

• schnitzler

Medlem
    27 juni, 2009 vid 08:48

rapport från Gålö?

• 6-limpan

Medlem
    27 juni, 2009 vid 09:00

Är det värt att ens försöka ge sig ut idag?

• schnitzler

Medlem
    27 juni, 2009 vid 09:04

antagligen inte, det ser ut som en grov bomkörning, men jag har sån j-vla surfabstinens..

• zurfman

Medlem
    27 juni, 2009 vid 22:21

Vindsurfing i Österskär 27/6
    (referens för liknande prognos framöver):

Formula gick bra att köra under flera timmar av dagen, planade stor del av tiden de var ute.

Slalom-bräda med troligtvis 10 kvm planade stundvis (fråga Stefan L.)

Freeride ca 120 l hade gått att plana med en kvart på em, o troligtvis en halvtimme på morgonen (?), kom dit i slutet av den vind som var då.

Annars mycket trivsamt med sol, trevliga surfare, varmt hav.:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag ! någon som ska ut?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.