Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm månd 10/9
-
Stockholm månd 10/9
Publicerad av electric på 10 september, 2012 vid 10:04Jag drar till Fituna nu kl 12. Möjligen en chansning, men …
/Lars
vindsokaren svarade 12 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Verkar rätt dött enligt http://www.weatherlink.com/user/kitenation/index.php?view=summary&headers=1
Typ 4m/s
-
Packade bilen och drog glad i hågen mot nystart i Fituna. Men vid Haninge såg jag ett jätteregnområde i sydväst, så efter lite snabba väderkollar i farten med Landsort typ 3 m/s blev det en 360 i Biltema-rondellen och hemjobb istället. Kanske bättre tur imorrn… blev det nåt för er som var där?
-
pete;698021 wrote:Packade bilen och drog glad i hågen mot nystart i Fituna. Men vid Haninge såg jag ett jätteregnområde i sydväst, så efter lite snabba väderkollar i farten med Landsort typ 3 m/s blev det en 360 i Biltema-rondellen och hemjobb istället. Kanske bättre tur imorrn… blev det nåt för er som var där?
Det var lika bra att du vände. Visserligen körde en person med 9 kvm o 132 l bräda en timme med fullplaning ca kl 14-15, medan jag och en annan med ca 7.4 kvm fick en schysst halvtimme. Sedan blev det inte mer, med undantag av en blåsig kvart (och då var det kul!) när regnområdet närmade sig. Det blev inte så mycket regn, däremot la vinden av.
I morgon? Tja, kanske …
/Lars
-
Verkar som hela veckan blir kasst förutom fredag men då blir det ordentligt med regn.
-
TSURF;698033 wrote:Verkar som hela veckan blir kasst förutom fredag men då blir det ordentligt med regn.
Är det någon som är ute nu? Jag funderar på en kvällssurf på baggenfjärden om det blåser förstås.
-
TSURF;698033 wrote:Verkar som hela veckan blir kasst förutom fredag men då blir det ordentligt med regn.
Regn? Bara det blir kuling.käkar gröt nu varje dag för urladdning på fredag.
Torö vore ju något,men det får duga att skutta runt på Årsta havsbad på fre.
Vågorna får dock gärna komma till Gotland senare. -
Hade ju kul där sist:
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=UI2fePv8GLI&feature=player_detailpage”]Windsurfing in Ã…rsta havsbad – YouTube[/ame]
Logga in för att svara.