Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm måndag

• Stockholm måndag

Publicerad av nanna på 16 maj, 2004 vid 15:53

Prognosen lovar hyfsat med vind i morgon – sydlig.
    Nån som tror på Fituna eller … ?
    Tacksam för svar smile.gif.

diil svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • gurra1978

Medlem
    16 maj, 2004 vid 16:14

Imorgon kan det bli kanon. Det verkar ju som vi får vindar på minst 6 m/s och upp till 12 kanske. Dessutom blir det sol och kanske 20 grader. Skönt att man är ledig. Men var ska man åka? Jag funderade på Kapellskär men är nog mer sugen på att dra söderut. Björkvik kanske.

• farfar

Medlem
    16 maj, 2004 vid 16:59

fituna hver gang det blaeser, då dansar farfar gammelvals med gecko.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2004 vid 19:32

Jag tänkte bege mig till Björkvik vid lunchtid ungefär. Förhoppningsvis kommer vinden på eftermiddagen. SMHI och foreca ger visst hopp om vind. Windguru å andra sidan förutspår ganska milda vindar. Kanske blir det en grym dag, kanske blir det en stillsam dag av vindväntan. Vi får se.
    /Simon

• culing

Medlem
    16 maj, 2004 vid 19:34

Jag tror på askfatshamnen på dalarö?
    Brukar vara roligare segling där om det väl blåser.
    Några som e sugna på att åka dit istället?
    Bild från dalarö i förra veckan.

• nanna

Medlem
    16 maj, 2004 vid 20:05

Tjo… nu finns det ju lite att välja på… confused.gif Man vet ju aldrig vart man ska åka!!
    Hoppas det blir många glada rapport från surfnet i loppet av dagen i morgon – då får man väl bestämma destinationen efter dom! laugh.gif

• Johan!!

Gäst
    16 maj, 2004 vid 20:09

Fan, jag jobbar alltid på de dagarna när det blåser.
    Drar nog ut ändå för ett kvällspass runt 6 tiden.
    Blir nog Baggen eller kanske Dalarö.

• larsk

Medlem
    16 maj, 2004 vid 20:29

Jag tror på Fituna! Tycks bli ökande, mellan S och SV vilket är perfekt. Drar dit efter lunch ifall inte väderprognoserna ändrat sig till i morgon.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2004 vid 21:31

Får man fråga var den bilden är tagen? Ser inte ut som askfatshamnen…var är öarna utanför? Var där i fredags morgon kl 07:30…jäkla bra drag! /Ted

• jeppe

Medlem
    17 maj, 2004 vid 06:28

Härligt!

Andra måndagen på raken då man måste jobba till sent och det vankas vind. frown.gif

Men skulle jag vart ledig så skulle jag nog åka till Gålö/Oxnö. Mer att åka på än vid Fituna. Kan vara lite trixigt att komma ut vid ren Syd, blir lite kryssande. Blir det SV är det enklare.

Men Askfatshamnen kanske är bättre att utgå ifrån? Kör man ut på Mysingen då man utgår från Askfatshamnen?

• pete

Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:16

Satsar nog på Fituna vid 14-tiden!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 09:42

Vägbeskrivning till Askfatshamnen:
    Kör mot dalarö, kör över bron över kanalen (vid dalarö informationsskylt). Sväng höger vid T-korsningen efter bron. Ta första höger efter bron (dvs mot dalarö by, INTE smådalarö), kör då på en väg som går parallellt med kanalen (på dalarö sidan). Vägen slutar vid gästhamnen (din slutdestination). Finns troligtvis vägskyltar som jag inte kommer ihåg. Låter krångligare än det är. Alla svängar sker inom 200 meter av varann… /Ted

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 09:49

SORRY blev lite fel..så här ska det vara:

Vägbeskrivning till Askfatshamnen:
    Kör mot dalarö, kör över bron (över kanalen) vid dalarö informationsskylt.
    Sväng höger vid T-korsningen efter bron (dvs mot dalarö by, INTE smådalarö).
    Ta första höger efter bron, du kör då på en väg som går parallellt med kanalen (på dalarö sidan).
    Vägen slutar vid gästhamnen (din slutdestination).

Finns troligtvis vägskyltar som jag inte kommer ihåg. Låter krångligare än det är. Alla svängar sker inom 200 meter av varann… /Ted

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2004 vid 10:18

Jag är lite ambivalent, Oxnö eller Fituna, men kommer det någon mer till Oxnö så blir det Oxnö. Tyvärr sätter jobbet litet käppar hjulet, så jag kommer nog inte dit förrän framåt 4-tiden.

/Håkan

• diil

Medlem
    17 maj, 2004 vid 12:40

Ingen som möter upp vid Görnäln idag? Som vanligt orkar jag inte åka massa mil. Är där efter 16.30. /D

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm måndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.