Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm – NO ?!
-
Stockholm – NO ?!
Publicerad av mikael på 8 september, 2002 vid 15:43NO i stockholm. finns det några bra ställen för sådan vind?
//mikaelanonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tjing! Kul Vindrikning…
Jag var där i höstas och fick smaka på överriggad 5.2 och vågor som va helt ok. Går dessutom färjor där oxå som bjuder till. Iaf:
Man kör vägen mot Vaxholm och i Vaxholm tar man färjan över till Rindö och sen vidare till Boda brygga, en näst intill övregiven färjebrygga. Man startar i ett ca 800 meter brett sund men kan lätt kryssa de 100 meterna upp till de längre bogarna(3 km),.Brevid till vänster om bryggan på hala skärgårdshällar går man i. Men nere i vattnet har man en “hylla”att stå på så det är lugnt. Stället ser inte mycket ut på kartan men bjöd till som bara den när vi va där. Funkar i NNV-NO. Ta me nånting o smaka på, för här finns det bara saltvatten…Ha d gott o lycka till. (ses där kanske)
-
Det verkar som ett bra ställe. Men finns det inget närmare stan? Enligt prognosen så ska det blåsa NO i veckan.
/mikael
-
För NV-N-NO är Sandvikens brygga (1.5 mil norr om Södertälje; kör mot och förbi Enhörna) utmärkt. Det får dock inte dra mer mot O än NO ty då funkar det inte bra pga av ön (Slandön) mittemot. NV-N är allra bäst – då vågar jag påstå att stället tillhör de allra bästa i Stockhoms närhet, med hela Södra Björkfjärden som ligger på. Testa t ex efter nån kallfrontspassage i höst när det blir NV …. Men som sagt: N-NO kan också funka bra. /Lars
-
Om det är NO (det gäller att det inte är för nordligt) så tycker i alla fall jag att Stora Värtan är bra, nära stan oxå. Kliv i vid Näsby Park, bad, gräs å parkering.
Vill man köra lite längre så är ju hela Väddö fint…
Surfa På!
-
Det käns nära, Näsby Park. Det ska ev. blåsa 6m/s NO på onsdag…..kanske.
Logga in för att svara.