Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm (Österskär) månd em (7/6)

• Stockholm (Österskär) månd em (7/6)

Publicerad av zurfman på 6 juni, 2010 vid 19:36

Tror att det kan bli hyggligt för större segel månd em i Stockholm (ostligt)

Jag kommer ev att köra i Österskär.
    (Kommer troligtvis vara ledig på em då jag tror det passar min jobb-planering bra, bestämmer det dock imorrn fm)

Om det kommer att vara medelvind 5+ med byar på 7-8 m/s så ger Österskär mycket jämn vind på ostligt, kan nog bli bra! (stabilt idag med 4 m/s, inga byar, vilket dock hade varit önskvärt, skönt ändå!)

zurfman svarade 14 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nonnos

Medlem
    7 juni, 2010 vid 08:59

Ser ut som att det kan öka mot kvällen, samtidigt som ostadigare väder kommer in.

Jag kanske ev ger mig ut på kvällen, runt 18-tiden. Är det brevik, österskärs havsbad eller svinninge västerskär som gäller?

Ingen som känner till någon vindmätare i Österskär?

• zurfman

Medlem
    7 juni, 2010 vid 20:53

Jag tror det var ca 12-15 som gällde för freeride, det var åtminstone hyggligt 13.30-15 (o till 16.30 för fullt drag formula).

Det låg på ca 6 m/s i grundvind med byar på 7-8 o någon enstaka by upp till 9-10 m/s tror jag (utan mätning).
    Från 15-tiden var det knappt några byar, bara 5-6 m/s grundvind hela tiden tills de föll ned mot 3 ganska snart.

Ej fullt tryck direkt men nog kunde man fått 2 timmars bra segling (om jag hade hoppat lunchen, fick en dryg timme med planing ändå, planade ej hela tiden är det bäst att påpeka).

Körde alltså från Österskärs havsbad, på ost är nog det något bättre än Brevik tror jag, men antagligen ganska lika ändå. Vet ej någon vindmätare där men den på Blidö kanske kan indikera något (osäker på placering)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm (Österskär) månd em (7/6)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.