Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm söndag?
-
Borttagen användare
Borttagen användare27 september, 2009 vid 15:17Jag är ledig och tänkte surfa, när tänkte du vara där ?
Mvh UrbanSvenne;578951 wrote:Byigaste dagen på Närlunda, men förmodligen också toppnotering i antal surfare, jag räknade lite snabbt till dryga 30 segel. 🙂
Men imorrn är Forecas Närlunda-prog tipp topp, kom å surfa! -
Jeppe;578952 wrote:Är det Brevik vid Tyresö ni surfar vid?
Nej, det är Brevik vid Trälhavet, Åkersberga.
Det blåste bra mellan kl. 12 och 14.30. Kul med rätt mycket folk. Jag körde 5.4 hela tiden, vilket funkade bra utom vid kl. 14, då det kom mycket vind ett tag och jag blev överriggad. På det stora hela en bra Breviksdag!
-
Blev inget för mig, lite för byigt, och sliten efter Lidingöloppet igår. Hoppas på ännu en sån här fin hösthelg, så jag kan prova nya brädan…
-
Nybörjaren… var ute idag, dock blev det en relativt kort sväng i Kapellskär. VSV är inte riktigt bra vindriktning där. Men det BLÅSTE :D, tyvärr lite byigt kanske 15m+ i byarna. Så armarna tog slut snabbt även med 5.0 (ingen sele, testade men för sent redan slut).
Kan tänka mig att brevik var kul idag. -
Åkte slalombräda vid Österskär en sväng före halv fyra och formula efter dess när vinden mojnat ned.
Såg 5 st åka där idag på eftermiddagen.
-
philippos;579043 wrote:Bilder från Närlunda:
Tack för otroligt fina bilder Philip. Kul!
Mäktigt att en så grym seglare som du tar sig tid och fota också. Dina flakas har jag försökt kopiera i flera år nu, men det går trögt. Nästa gång kanske:crazy:Grym carvat i den här bilden dude!
-
Hepp, då har man seglat i Mälaren:) Närlunda var ju ett trevligt ställe med stora riggytor, sandstrand;) och en hel hög med surfare…lustig vind dock, med 86l och 5,3 segel var det en blandning mellan att guppa och full sula! Och så vill jag tacka snubben med Bolt seglet vars framåtloop inspirerade mig till två frivilliga kastfall…hmm, bara 98% kvar, sedan sitter den:laugh:
-
Rad;579113 wrote:lustig vind dock, med 86l och 5,3 segel var det en blandning mellan att guppa och full sula!
Fy fan vad jag svurit över det där.
-
Rad;579113 wrote:Hepp, då har man seglat i Mälaren:) Närlunda var ju ett trevligt ställe med stora riggytor, sandstrand;) och en hel hög med surfare…lustig vind dock, med 86l och 5,3 segel var det en blandning mellan att guppa och full sula! Och så vill jag tacka snubben med Bolt seglet vars framåtloop inspirerade mig till två frivilliga kastfall…hmm, bara 98% kvar, sedan sitter den:laugh:
För er som var där för första gången kan jag meddela att Närlunda brukar vara ganska byigt så det brukar vara bra att ha en bräda på 100+ liter för att slippa sjunka igenom i vindsvackor. Vinden igår slog dock alla rekord vad det gäller byighet. Så byigt brukar det faktiskt inte vara.
Bolt-seglet är phillippos för övrigt och jag håller med om att hans segling är rätt inspirerande. -
Tack Larry! Riktigt härligt att se dig ladda switch. Vem blir nästa stockholmare att åka åt fel håll?
Tycker själv att det alltid är grymt peppande/inspirerande med folk som laddar. Spelar ingen roll om det handlar om 2%-frammåtar eller hockeystopp-vulcanoes. Enda sättet att utvecklas är att testa nya saker. Tror att allt för många tänker att “det där är nog inget för mig” och därefter aldrig ger sig själva en ärlig chans.
Variation förnöjer!
/ Filip
Logga in för att svara.