Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag 22/5 – surfevent Skälåker

• Stockholm söndag 22/5 – surfevent Skälåker

Publicerad av electric på 21 maj, 2011 vid 21:00

Sorry, det blev fel datum i förra tråden så jag lägger in detta igen (det går ju inte att ändra i rubriken!):

Söndagen 22/5 inleder vi alla såklart med surfeventet på Gålö/Skälåker, som börjar kl 10 (och avslutas kl 13). (Se http://www.sodertornsurf.se). I princip alla Stockholms surfbutiker (vind, kite – och lite SUP!) är där 🙂 ! Där finns också en fyndruta för köp/sälj begagnat.

När man minglat klart drar man så till lämpligt ställe för S eller SSO, som det tycks bli. Vi är några som tänkt köra Oxnö (längre ut på Gålö) som sägs vara bra just på S-SO. Jag har själv aldrig testat Oxnö men det kan ju vara kul att pröva nåt nytt som omväxling 🙂 .

/Lars

malteaserr svarade 13 år, 5 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • trimmarn

Medlem
    21 maj, 2011 vid 21:38

oxnö måste vara sths mest underskattade ställe.

• fastlandsguten

Medlem
    22 maj, 2011 vid 07:19

Annars är ringvägen (strandvägen) i Nynäshamn rätt optimalt för syd och sydost. Inte för kite kanske med tanke på kort strand och mycket träd. Men utmärkt för lite bump o jump.

• pete

Medlem
    22 maj, 2011 vid 10:57

Skolkade från Skäkåker, men drar till Oxnö nu. Oxnö är en pärla!

Knepig vind, drar en hel del i träden här i Tyresö, men verkar inte blåsa mycket till havs enligt Viva. Kan iofs bli sjöbris och isåfall funkar Oxnö ändå perfekt, blir då typiskt ssv.

Smolket i bägaren är att det verkar bli p-avgift på Oxnö i närtid…

• rasmus_w

Medlem
    22 maj, 2011 vid 12:32

Så var är alla nu då? Ingen i Skälåker, just nu är jag vid Oxnö och här är knappt nån, och ingen vind…

• rasmus_w

Medlem
    22 maj, 2011 vid 12:49

Viva verkar påstå att Lidingö är säkraste kortet. Provar…

• blandsvamp

Medlem
    22 maj, 2011 vid 13:12

Tyresö (surfklubben) rapporterar nästan ingen vind heller. Det fläktar till lite ibland.

• malteaserr

Medlem
    22 maj, 2011 vid 14:13

Knepig dag. Ruggigt bra drag efter nynäsvägen där träden vajade vinden fick bilen att kränga. Men Dalarö was dead as a door-nail.

Är den någon som fått till det idag och i sånna fall vart?

• rasmus_w

Medlem
    22 maj, 2011 vid 15:47

Jag fick till lite planing med 6.2 och Freewave 86:an. Dessutom vet jag vad nästa prylinköp blir.

• marden

Medlem
    22 maj, 2011 vid 16:35

dagens stora (enda) begivenhet på oxnö en …..ubåt…:smirk:

• getwet

Medlem
    22 maj, 2011 vid 17:23

Fituna stod på riktigt snyggt på efm.

• dude

Medlem
    22 maj, 2011 vid 17:35

Säg nu Micke, var det åttasex eller något mindre?:smirk:

• koa

Medlem
    22 maj, 2011 vid 17:44
    dude;656279 wrote:
    Säg nu Micke, var det åttasex eller något mindre?:smirk:

Riktigt bra tryck i 7,8 med Falcon 111 och ökande när jag drog då riggades det 6,6 speed och mindre freestyle pryls, och Peter H rulade trix med 5,7 och Skate 100 😀
    Solsken och sommar 🙂

• getwet

Medlem
    22 maj, 2011 vid 17:48

Bra tryck i Stealthen 7.8 och 110an (104 liter) Kom plötsligt, pangade till liksom!

• rasmus_w

Medlem
    22 maj, 2011 vid 18:46

Jag fick till lite planing med 6.2 och Freewave 86:an vid Söderås (heter det så? Söderåsvägen slutade i alla fall där) på Lidingö.

Dessutom vet jag vad nästa prylinköp blir.

• levieux

Medlem
    22 maj, 2011 vid 19:05
    Rasmus_W;656289 wrote:
    Dessutom vet jag vad nästa prylinköp blir.

Vinner man nånting om man gissar rätt?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag 22/5 – surfevent Skälåker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.