Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm, spots till helgens nordvind?
-
Stockholm, spots till helgens nordvind?
thomme svarade 16 år, 5 månader sedan 28 Medlemmar · 42 Svar
-
//TOMMY//;480328 wrote:Bara för och stilla nyfikenheten så bjöd salnö upp till dans.
Sitter här med efter surfet ölen och armarna är 5m långa, totalt slut.
Goa böljor,folk körde segel mellan 5,0-5,7 och blå himmel, Hawaiiiiiiiiiiiiii……….:laugh:LANGA UPP LITE BILDER FRÅN SALNÖ nu då. Det var ju länge sen konfen matades med lite Väddö bilder. Dyningarna där uppe är nog fortfarande de sjukaste jag seglat i vad jag vill minnas.
-
Körde Näsaäng kl 12-14. Klart bättre än förväntat…när man väl kom ut en bit dvs. Full push me 7.1 o freestajl mest hela tiden. Visst var det lite byigt, men inte direkt “på/av” utan snarare “fullt ös/jobba för å plana”. Skönt me ett surfpass i kroppen igen – nu kan jag byta alla blöjor i världen!
-
@gurra1978 480361 wrote:
LANGA UPP LITE BILDER FRÅN SALNÖ nu då. Det var ju länge sen konfen matades med lite Väddö bilder. Dyningarna där uppe är nog fortfarande de sjukaste jag seglat i vad jag vill minnas.
Fortfarande ingen som orkar/vågar ta med sig kameran ut till öarna vid revet, men det blev hopp och skoj hela dagen med 5,3! Men visst ska det plåtas där vid tillfälle. Tips på nån vettig påse att stoppa systemkameran i och slänga i ryggsäck och segla ut med? Tänker inte på sån där svindyr kamerapåse som är gjord för at fota i vattnet med utan nåt som bara tål ett par plums i ryggsäck (och är billigt mao).
-
jag har en sån här i min ryggsäck ibland när jag surfar
du måste ta ur kameran när du fotar men det var din tanke kanske?
http://www.biltema.se/Archive/Product_images/25/Large/25-053_l.jpg -
Seglade blidö idag med 6.5 och rrd 271.. Jämn och fin vind som resulterade i topp på 34.5 knop och 5*10 sec på 33.1 knop.. Tror det stället kan leverera grymma farter vid en styv kuling..
-
Körde på Sandvikens brygga. Lite Underriggat med 6.2 mellan 11-13, sedan mojnade det och vinden vred lite. Härligt platt för oss som inte behärskar vågor.
-
@P Malmkvist 480385 wrote:
Seglade blidö idag med 6.5 och rrd 271.. Jämn och fin vind som resulterade i topp på 34.5 knop och 5*10 sec på 33.1 knop.. Tror det stället kan leverera grymma farter vid en styv kuling..
Nice!! Var ungerfär hade du din toppfart?
mvh
-
Boman;480410 wrote:Nice!! Var ungerfär hade du din toppfart?
mvh
Höjdade utåt från bryggan och slörade ner mot den lilla ön.. Det är lite störande med alla båtar men då de inte kommit någon båt på 5-10 min så blir det riktigt fint vatten.. Jag upplevde dessutom att de blev bris när jag var där, det var soligt och hyffsat varmt..När vattnet smalnar av som det gör vid bromskärsbrygga verkar det bli någon form av tratteffekt, vinden komprimeras lite grann..
Ska garanterat åka dit på alla friska vindar från nord.. Detta var andra gången jag varit vid bromskärsbrygga och båda gångerna har det varit betydligt jämnare och hårdare vind där jämfört med övriga spot i 08-området..
-
Jag körde på vinst eller förlust till Lillsveds brygga på värmdö. på Nord är det helt klart förlust. En massa öar o skit ivägen. Det är kanske ok om man seglar formula och vill snabbt ut i skärgården. Danne
-
Körde helt solo vid Kapellskär imorse mellan 9 och 12, gav upp när regnet kom.
NO vind som kom rätt in längs farleden så man fick simma ut grejorna utanför andra bryggan sen var det bara att köra.
Logga in för att svara.