Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm tisdag 4/9

• Stockholm tisdag 4/9

Publicerad av electric på 3 september, 2012 vid 21:42

Ganska lovande utsikter för tisdag d 4/9, om man säger så. I alla fall för eftermiddagen. För oss Södertäljesurfare står valet mellan Fituna och Farstanäs. Fituna om det är S-SV men Farstanäs om det är “risk” för VSV eller däröver. Jag tror (och hoppas) på Fituna – men middagens prognos får avgöra.

/Lars

(Jag startar den här tråden mest för att bryta den “gamla” tråden “Stockholm idag?”, som aldrig tycks ta slut. Och kan vi inte försöka ange datum i rubriken i fortsättningen. Det blir liksom lite redigare då … ).

electric svarade 12 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • intrepid

Medlem
    4 september, 2012 vid 08:43

Och vi som inte orkar ta oss igenom stan ; var är det bäst norr om sthlm på SV ??

• pete

Medlem
    4 september, 2012 vid 09:17

Det blir nog Dalarö “efter” jobbet i em/kväll. Jag är väldigt sugen på Fitunapremiär, men den får vänta lite: kortare väg för mig till Dalarö plus att vinden verkar ligga mer västerut till en början, iallafall enligt klart.se. Bra uppvärmning inför Torö imorrn!!??

• electric

Medlem
    4 september, 2012 vid 11:58

Jag och en till drar till Fituna nu … är där från ca 14.30.

/Lars

• streamside

Medlem
    4 september, 2012 vid 12:33

Sitter också inne i stan och funderar på att dra ut i eftermiddag, men det är dock lite långt till Fituna. Kan stranden vid Ekerö funka idag?

• ath

Medlem
    4 september, 2012 vid 12:58

Någon till Björkvik?

• electric

Medlem
    4 september, 2012 vid 18:18

Prognosen höll inte betr Fituna. Dock fick vi som tagit oss till Fituna på e.m. i alla fall en timmes OK vind från SV som gav planing med segel 6.2-7.8. Sen avtog vinden.

Hur som helst var det härligt att få se hela 6 segel samtidigt på fjärden. Det låter ju inte så mycket, men det är fler än någon gång sedan avstängningen av vägen till Fituna i oktober förra året. Och fler lär det bli till nästa gång det är bra prognos. F n är det ca 40 medlemmar i Södertörns surfklubb som har tillstånd att passera vägbommen.

/Lars

• grrrr

Medlem
    4 september, 2012 vid 20:13

Vinden kom tillbaka!
    Jag är nöjd…

Full fart i Björkvik (för min del) mellan 18 och 19:30. I slutet blev det lite för mycket vind och solen gick ner.
    En bra tisdagkväll i september helt enkellt!

GRRRR!

• electric

Medlem
    4 september, 2012 vid 22:55
    Grrrr;697392 wrote:
    Vinden kom tillbaka!
    Jag är nöjd…

Full fart i Björkvik (för min del) mellan 18 och 19:30. I slutet blev det lite för mycket vind och solen gick ner.
    En bra tisdagkväll i september helt enkellt!

GRRRR!

Ja, man borde väl stannat i Fituna ett tag ty vinden kom nog tillbaka även där framåt kvällen. När jag kom hem noterade jag att det började dra i träden ordentligt. Hade ju varit schysst att få nån timme till.

/Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm tisdag 4/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.