Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Torsdag…

• philippos

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:25

Fredagen ser klart mycket bättre ut!

SES.w.05082400.57.gif

Äntligen! Törö? Fituna? Dalarö?

• jesper_b

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 08:45

Med lite tur kan det bli en hyfsad Toröeftermiddag på fredag… Syd vridande mot sydväst enligt Theyr. Bara det blir tillräckligt mycket och inte mojnar för fort. Har inte seglat i riktiga vågor sedan februari så jag är inte så kräsen just mu. /Jesper B

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 10:43

För c:a en vecka sen började vindguru flagga för att det skulle bli vind runt ons-torsdag denna vecka. Inget att planera och styra sitt liv efter kanske, men åtminstone flagga på jobb och hemma för att det kan bli fett med vind och nån dag eller två till Halmstad kanske skulle sitta fint.

Sen dess har vinden flyttats runt, ändrat riktning, ändrat styrka osv. På morognen har det varit grymma glädjeprognoser och på eftermiddan har jag i princip börjat annonsera ut mina surfprylar till salu. Dessa jävla långtidsprognoser är bara att lägga ner!
    De skapar nån form av hopp som senare bara byts ut i frustration. Efter alla ändringar så ser det nu återigen ut som det blir vind både på väst och ostkusten. Skulle inte förvåna mig om det visar sig att man förmodligen är torsk ändå och det inte blir nån segling oavsett om man stannar i storbyn eller drar. Kulingen blåser väl över på natten om man stannar hemma och uteblir om man drar eller vrider till nån obskyr vindriktning som inte funkar på den för tillfället utvalda platsen. Oavsett vilket så är det jävliga att jag förmodligen ändå inte kommer kunna dra iväg till vbg/hstd på kort varsel eftersom bilen (en av dem) måste in på akut service på fredag (kan vara bra att kunna styra) samt att (bil nr. 2 har inga fungerande vindrutetorkare och kuling utan regn är ju ett fenomen förbehållet andra breddgrader)

Kan inte minnas att jag seglat så lite hemma någon säsong och frustrationen börjar gå ut över detta inlägg känner jag.

Men för att ventilera frustrationen lite till så hotade alla väderleverantörer med en massa vind i början av augusti! Nån som minns? Ja troligen, hörde om nån form av masspsykos i sthlms området där folk hade burit vågbrädor till vattnet när det blåste typ 4m/s. Men gudarna skall vet att det blev en jävla massa vind – I FINSKA VIKEN!
    en helikopterjävel blåste ner under springochhoppVM men på Shipwreck fick man segla 5,3 och freestylebräda (OK – man kunde köra onshore och Peak elsa med vågis och 5,0) men hotet var ju snarare att man skulle hålla sig inomhus och avvakta Gudruns lillasyrra som skulle hemsöka oss. Gudruns lillsyrra skulle komma senare så jag åkte hem och fes och tog det lungt efter nån timmes segling för att invänta omtalade lillsyrra. enligt dmi (som brukar ha koll) skulle vinden komma vid fem-sexblecket. Så vid fem-sexblecket åkte jag till elsas, sedan shipwreck och sedan nordöstra udden men bara för att inse att det i princip lagt sig. Det kom ingen mer vind den dan. Teleprognoserna från foreca för dagen efter var hysteriska med typ NO 16-20 och jag såg fram emot att få hoppa skiten ur mig på Lyckesand. Men vad hände? Ni kan nog gissa om ni anstränger er.

Vad är det som är så förbannat svårt med att förutspå väder på längre sikt än 24timmar? Nuförtiden när man har tillgång till alla möjliga prognoser och datorer så inte faan blir det lättare att veta vad man skall göra eftersom alla visar olika. Är meterologiinstitutionerna den moderna tidens sammansvärjning av dumskallar?

Till sist: nu mår jag lite bätttre, jag skall ta mina piller punktligt och regelbundet så skall det gå över sägs det.

/Senomar – helt jävla off line så jag tror jag skall bli wild and crazy och byta nick och bildbyline snart.

FRUSTRATION

• canoya

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 14:35

Peak Elsa, är det vid Elsas bageri söder om Byxelkrok?

• adde

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 14:39

Ahh, ett nästan lika galet inlägg som boken laugh.gif

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 17:04

Provar fituna torsdag och torö fredag, fredagen ser ut att bli fett med vind, kan bli bra…..

//TOMMY//

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Torsdag…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.