Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholmsprognos….

• stockholmsprognos….

Publicerad av peppem på 26 september, 2005 vid 07:07

har nu legat en prognos på mellan 6-10 och 7-11 i stockholms området i några dagar. Dock ganska lätträknat hur många timmar på vattnet det blivit.

Förutom ett gäng som verkar tajmat fituna bra i lördags är det någon som fått ut något av dessa prognoser????

Måste fråga eftersom det börjar bli riktigt störande och mina tankar om smhi var som inte var höga innan har sjunkit till botten…………

gurra1978 svarade 19 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • slim_jim

Medlem
    26 september, 2005 vid 07:52

Nix Pix…

Bomkörning till Dalarö i Lördags.

• jps

Medlem
    26 september, 2005 vid 07:57

Fått ut och fått ut…

Eftersom jag är så lat (eller har ont om tid om man vill vara snäll wink.gif) och bara kastar i brädan i vattnet rakt utanför hemmet snudd på mitt inne i stan så kan jag inte förvänta mig några vettiga vindar. Ojämn frånlandsvind på minst 1-4 ms har dock gett några timmar på brädan i strax över styrfart laugh.gif

En del simmande också… Svårt att komma tillbaka till land när det inte finns någon vind alls de sista 50 metrarna smirk.gif

• svenne

Medlem
    26 september, 2005 vid 08:08

Fredag och lördag blåste rejält, inte under 8 någon gång. Å andra sidan var jag i ytterskärgården.
    Man skulle ju alltid kunna ta färjan ut till Sandhamn och surfa på sandstränderna på sydsidan en helg?

• gurra1978

Medlem
    26 september, 2005 vid 12:35

Jag var långt ute vid ön Plomman vid Kapelskär i lördags och körde med 5,7 segel och 100 l bräda. Det var mest guppa men ett tag var det rätt bra tryck därute. Om man haft en slalombräda med typ 7,5 skulle det varit bra segling. Hur som helst så finns det ju vind i Stockholm på 6-10 och 7-11 prognoser men det ligger ju oftast så långt ut. Jag tycker jämnt det är 10 m/s på Söderarms fyren.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholmsprognos….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.