Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholmsurf lördag?

• Borttagen användare

Borttagen användare
    9 maj, 2009 vid 06:53

Jag och många andra går i längst ut på Askfatshamnen. Där finns en vändplan där alla surfare parkerar och riggar. Man kan parkera 200m från vändplan och bära grejerna till schwezerbadet också, men där har jag mest sett kitare.

För att komma dit kör du mot Dalarö så långt du kan, du kommer till en T-korsning där du tar höger, åk typ 200 m sen höger igen. Det sitter en liten skylt där det står askfatshamnen tror jag.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=NSc1MKnITmJvx3bBmZuYCA%3d%3d
    Kartan visar båtklubben, du fortsätter alltså tills vägen tar slut.

Mycket bra spot för övrigt, man bottnar på andra sidan vare sig man stannar på udden som går ut från badet ca 300m eller om man kör förbi udden och fortsätter till andra sidan ca 700m.

Det skulle förvåna mig mycket om det inte är en del surfare där idag. Tyvärr så jobbar jag….

Lycka till !

• johan-g

Medlem
    9 maj, 2009 vid 07:03

Tack för ett snabbt och bra svar!:laugh: Testar nog där idag!! mvh Johan

• broderisak

Medlem
    9 maj, 2009 vid 07:55

Det är väldigt ofta som det är folk på Dalarö på vind sv-s. Det är bra så att man inte surfar själv

• jps

Medlem
    9 maj, 2009 vid 09:06

För min del blir det Sätrastrandsbadet efter lunch. Var ute och kollade hemma nyss och det blåser på rätt så bra faktiskt just nu inne i stan.

• stefanlindmark

Medlem
    9 maj, 2009 vid 12:49

Brevik har myllrat av vindsurfare lördag mitt på dagen. 8-10 stycken var vi som åkte i vind som ökat upp till SV 12 m/s när mina armar tog slut vid 13-tiden.

En kitesurfare imponerade stort på mig med sin klättringskonst när han likt en puma snabbt klättrade upp högt i ett träd för att hämta ner lite prylar som råkat hamna där uppe.

• claes6

Medlem
    9 maj, 2009 vid 16:07

Dalarö var riktigt bra idag. Första gången jag var där. Lite byigt kanske, men jävlar vad det brallade, 13-15 i byarna. Vi var väl en 8-10 surfare och ungefär lika många kiteare. Kallt i vattnet, men kul som f-n. Dessvärre började det blåsa riktigt, riktigt bra när man var färsk i armarna – d v s vid 17-tiden. Men Sverigepremiären 2009 är avklarad. :tongue:

• jps

Medlem
    9 maj, 2009 vid 17:45

Det blåste på rätt rejält i Sätra också idag. Riggade 7.5 först (vis efter tidigare förhoppningsriggningar)

Efter en tre-fyra vändor small det till sen var det 5.3 som gällde resten av dagen fram till halv-fem då vinden la sig igen.

Kul!

• electric

Medlem
    9 maj, 2009 vid 19:26

Farstanäs gick av ordentligt idag! Jag kom inte dit förrän kl 15.30 pga strandstädningen på Torö. Men det gjorde inget, ty det hade precis börjat dra rejält från VSV. Så blev det att jag körde kl 16.00 – 18.30 i vind 10-15 m/s, oftast rejält överriggad med 6.0 (som jag riggat i gardering för de sedvanliga vindluckorna på Farstanäs. Fast några sådana var det inte idag utan det var fullt tryck hela tiden! Ovanligt nog).

/Lars

• mexi_

Medlem
    9 maj, 2009 vid 21:26

Björkvik var också kanon. Hade årets premiär med 6.7 96l och solsken i 3 timmar såååå jäääla nice!

• johan-g

Medlem
    10 maj, 2009 vid 07:30

Då var 18års premiären avklarad!!! Så satans kul det är att surfa. Hade bara en 7,0 att välja på, gick ut vid Dalarö kl 17.30 var duktigt överiggad. Tekniken är väl sådär, men vad gör det!! Längesedan jag skrattat så mycket! Det var lika kul som jag kommer minns att det var!!
    Mvh Johan

• pete

Medlem
    10 maj, 2009 vid 10:29

Ja, Dalarö funkade riktigt bra – befarade först att det var för mycket väst, men en bit ut från berget drog det på ordentligt. Full sula i 5.7.

Kul och lycka till med återfallssurfandet (vi pratades ju vid just innan jag stack vid 18:30)!
    /Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholmsurf lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.