Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stömstad? övre västkusten…..

• Stömstad? övre västkusten…..

Publicerad av vatternjohan på 25 juni, 2002 vid 18:58

Tjenare!
    Jag åker och börjar jobba i strömstad på fredag och är där till augusti. så…. är det något mer gött surffolk som planerar att bo där i sommar eller bor där? skulle vara gött om man kunde surfa med någon mer! isåfall får ni höra av er i sommar när det blåser västan!!!
    ha de!
    /Johan 0706378999

oscar svarade 22 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • vatternjohan

Medlem
    26 juni, 2002 vid 16:55

hmm.. inte någon??

• oscar

Medlem
    26 juni, 2002 vid 17:14

Jorå!
    jag brukar segla precis söder om Råssö ibland. Ska dit vecka 31. Ska även kollan in västra Råssö om det blir kuling väst. Har varit ute med båt där i 5 meters vågor (vindstilla)……

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2002 vid 20:47

sa du 5 m vågor och vindstilla?????
    Exakt var ligger detta ställe och skulle det gå att vågsurfa
    , tacksan för svar.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2002 vid 06:35

5 meter på norra västkusten är sällan brytande vågor utan snarare dyningar som ligger kvar efter mycket vind dagarna innan (antingen nära kusten eller längre ut till havs). Kan i övrigt förstå att du såg 10 bottoms på en våg framför dig 🙂

• oscar

Medlem
    27 juni, 2002 vid 07:52

Jag vet inte om det är surfbara vågor men jag har rekat lite utanför Råssö. Det finns ett grund ca 500 m ut från stranden. Utanför detta är det ca 200 m djupt. Om vinden ligger på rätt (SV-V) så tycker jag att det borde kunna bli ridbart. Men det krävs som sagt lite mer studering.

Stället ligger på västra Råssö vid sandstranden. Grundet ca 500 m ut till höger om kobbarna.
    Det var en bit utanför dessa som vågorna var ca 5m höga.
    Någon som vet något mer?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 juni, 2002 vid 08:28

Kolla DMI-vågor och inse att det inte blir 5m höga vågor!!
    Det har nu blåst i ca 1 vecka och våghöjden vid Strömstad är 1-1,5m.

• ola-h

Medlem
    27 juni, 2002 vid 09:25

Jag har endast varit på Rossö en gång, men körde då i det området, i 4.2-4.7. Det var inte så stora vågor då dock, så det bröt inte någonstans utanför kobbarna. Jag försökte rida lite vågor som vred runt kobben, men det var inte särskilt bra.

Ett problem med att hitta bra ställen av den här typen är att bottenförhållandena måste vara rätt specialla för att vågorna skall vrida tillräckligt och det skall bli lite vinkel mellan vind och vågor. Givetvis kan man lita till vindvridningar också, men i praktiken ändrar sig riktningen på vågorna väldigt fort när vinden vrider, så i detta fall får man i regel sällan mer en en halvtimmes bra körning.

• oscar

Medlem
    27 juni, 2002 vid 09:37

Den dagen det var 5m hade det blåst ca 15 -25 m/s dagen innan och under natten. Trist om stället inte funkar….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stömstad? övre västkusten…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.