Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Stooora ikoner på windows Vista

• Stooora ikoner på windows Vista

Publicerad av Knatte på 10 juni, 2008 vid 05:34

Har i dagarna bytt dator (inte en dag för tidigt..) och har numera en burk med Vista i. Men ikonerna är ju stora som vet inte vad. Kör på upplösning 1280×1024 men programikonerna är ju löjligt stora trots detta.. Verkar vara inställda för dålig syn läge eller nåt!

Var någonstans fixar jag till dessa, så att det blir lagom stora och följer upplösningen. Jag vill ha samma storlek på ikonerna som jag hade i XP:confused2:
    Tips är välkomna:tongue:

Knatte svarade 16 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sourra

Medlem
    10 juni, 2008 vid 21:59

Tror du högerklickar på startmenyn och väljer egenskaper. Sen är resten nästan givet.

• calle_b

Medlem
    11 juni, 2008 vid 12:50

Knatte! Varför köpa en pc med Vista i, istället för Mac?
    Mac blir min nästa dator, inget snack om saken. Knappt några virus, strul eller tjafs. Detsutom grymme för film och musik-produktion.

Tänkte bara informera om det nu när du köpt en Vista-burk… 😉

ha d gott

• Knatte

Gäst
    11 juni, 2008 vid 18:16

@Calle_B 474190 wrote:

Knatte! Varför köpa en pc med Vista i, istället för Mac?
    Mac blir min nästa dator, inget snack om saken. Knappt några virus, strul eller tjafs. Detsutom grymme för film och musik-produktion.

Tänkte bara informera om det nu när du köpt en Vista-burk… 😉

ha d gott

NäNä ingen Mac för min del! Vad skall man då göra med all tid, som man får över, när man inte pysslar om sin PC??:tongue:

• calle_b

Medlem
    11 juni, 2008 vid 18:49

Surfa!

😉

• Knatte

Gäst
    11 juni, 2008 vid 19:56

@sourra 474028 wrote:

Tror du högerklickar på startmenyn och väljer egenskaper. Sen är resten nästan givet.

Vilka egenskaper är nästan självklara?? Har bockat ur rutan “använd stora ikoner” men måste säga att ikonerna är skapligt stora ändå:mad2: Typ dubbelt så stora som på min XP-dator med samma upplösning (1280×1024)
    Finns det andra tips kanske?

Edit: Använde google och hittade lösningen där.. Högerklicka på skrivbordet och välj Visa och ställ in lämplig storlek på ikonen där!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Stooora ikoner på windows Vista

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.