Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stora svenska kvinnliga PWA-framgångar på g!
-
Stora svenska kvinnliga PWA-framgångar på g!
Publicerad av anonym-anvandare på 21 juli, 2004 vid 06:12Hej!
På PWA freestyletävlingen i Fuerteventura ligger Marie Edlund Tjernberg på 6:e plats inför sista dagen i sin första PWA-tävlingen! Inte dåligt!
Hennes syster, Nina, ligger 13, imponerande också.
Det måste vara det bästa svenska PWA resultatet sedan väldigt länge, kan tänka mig sedan Rappes storhetstid i slutet av 90-talet.Kolla in http://www.pwaworldtour.com
Snygg premiär o grattis!
Jakeaerial-arnie svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Kul, men ingen sjyst jämförelse….. Nivå skilnaden på damsidan är helt jävla astronomisk…på fuerte är det 4 tjejer som rockar hårt…resten ligger en galax efter. Inget ont om dam prestationerna, jävligt kul, men det är ju typ bara 15 tjejer med. Går inte å jämföra med konkuransen på herrsidan!
-
jag tycker det är as-coolt. dom surfar cirklar runt mig i alla fall.
Nu när man tänker efter så kanske dom surfar skiten ur de flesta här på konfen… hmmm.. kanske därför?Håller tummarna.. ”you go girls!” och allt sånt.. [sic]
Heja Sverige! -
de svenska tävlande brudarna från öland, skåne, västkusten m.m kämpar minst lika hårt som de tävlande killarna. De flesta har inte hållt på mer än några år och sätter redan vulcanos, willy skipper, framåtar. De åker utomlands och tränar på vintrarna och somrarna i alla fall ett par tre månader om året. Coola brudar!!!!
-
”Kul, men ingen sjyst jämförelse….. bla bla bla” VAD? E DU AVUNDSJUK ELLER? HEJA PÅ DEM ISTÄLLET FÖR ATT DISSA DEM. DESSA TJEJER ROCKAR FETT, DU HAR INGEN CHANS MOT VÅRA SKÅNSKA PIGOR OCH PÅGAR!
Vår manliga PWA (freestyle) motsvarighet, är K. LIVING, S-80. Han kör riktigt, riktigt bra! Inom PWA wave e det Paddy Boyum (S-44) som gäller (#2 i dagsläge i svenska wave protouren).
Men ingen som snackar om dem, eller… typiskt…
ALOHA,
-
jag dissar verkligen inte, men är det något jag hatar så är det HYPE!!!! jag säger bara som det är att nivån på herrsidan är avsevärt mycket högre, relativt sätt eller hur du än vill se på det. det jag sa var bara att det kanske inte var en klockren jämförelse. det är trots allt inte speciellt många tjejer på touren..sverige, världen eller nån annan stans. med det vill jag inte ta bort någon cred från tjejerna….som gör jäkligt bra ifrån sig! man behöver ju inte jämföra med herrarna…
kul att tjejerna rockar på….. men ta inte för givet att alla som skriver på konfen är blåbär som inte kan segla!
-
”men ta inte för givet att alla som skriver på konfen är blåbär som inte kan segla! ”
Så länge folk postar anonymt så antar man att dom inte är seriösa. Seriösa människor är inte rädda att stå för sina åsikter.
Så ÄR det.
-
hmmm, enligt mina sökningar efter den gnällande anonymen sin IP adress -som påstår att han INTE jämmför herrarna med damerna… men det gör DU ju – , är han ifrån ”Kallax”, någon som vet vem det kan va?
aloha!
Logga in för att svara.