Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Störande jobbigt

• Störande jobbigt

Publicerad av sajmon på 18 april, 2004 vid 12:40

Har pillat ett bra tag men jag kan inte få bort rynkorna i seglet…så gammalt är det ju inte smirk.gif
    Har ju märkt att man kan skruva till lattorna lite, men det hjälpte ju inte överdrivet… så är det någon som har ett tips så får det gärna läggas fram!

/Simon

anonym-anvandare svarade 20 år, 3 månader sedan 30 Medlemmar · 75 Svar
  • 75 Svar
  • sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 12:52

lägger in till bild bara för att jag inte har något att göra

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2004 vid 12:57

ser ut som om du dratt 5-10 cm för lite i nedhalet och för mycket i bommen, det skall vara fladder mellan latta 1-3 uppifrån. doktorns råd – dra mer nedhal

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 12:57

hur mycket har du dragit nerhalet. det kasnke bara är vinkeln men det ser inte ut det har släppt där uppe.

som jag ahr förstått det ska man bara spänna lattorna tills vecken på själva lattkanalerna är borta.

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:00

okej gubbar… jag tar lite mera bilder så får ni bättre förklaring…
    gött att någon bryr sig i allafall!
    /Simon

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:05

rigga enligt instruktionerna som borde finnas tryckta på seglet, det ger oftast en bra grund sen trixar du lite efter det, beror lite på vad man ahr för mast och sådär.

alla min segel behöver alltid dras lite mer i nerhalet än rekomendationer (jag tror det beror lite på att jag inte har så högprocentiga master) iofs har jag ignet simmer men det verkar som samma grej gäller där när man ahr sett polare rigga.

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:13

Finns ju inte så mycket instruktioner att gå efter.. mer en mast 430.. bom 183 och det har jag ju.
    Hur mycket ska masten sticka upp ovanför seglet? Ifjol stack den upp 20cm .. och så hade jag förlängare, men idag insåg jag att man kunde justera där uppe och ta bort förlängaren.. Men det blir ju svårt att dra ner mer…. eller ska seglet komma utanför den där vita saken?
    Kan ju iofs släppa lite vi bommen… mer kan man ju inte dra smile.gif

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:21

det står inget om luff (mast+ förlägning)?
    vad är det för segel? är det fanatic freewing? det borde gå att snoka fram rekomendationer på nätet.
    modell, årsmodell och storlek så ska vi nog kunna ta reda på det.

annars testa ha det ända ner i toppen som du har nu och sen köra typ 10 cm på förlängaren. och dra ända ner. det är tungt men seglet ska bli slappt ungefär till tredje lattan (lite över kanske) uppifrån. räcker inte det så ta till ännu mer.

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:24

Nu ser det skitbra ut… wink.gif min taktik med att dra allt så hårt man kan funkade inte så bra i det här fallet.. så jag släppte lite vid bommen.

Dock kommer man inte närmre surfet än så här… då man fått prognosen närvskada i benet frown.gif

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:29

släng upp en bild då.

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:55

ett balkongshot då… för jag orkar minsann inte går ner grin.gif

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 13:58

ja det ser ju mycket bättre ut.
    är det släpp i toppen nu också eller?

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 14:03

Ja det är det..
    tack för tipsen föresten
    /Simon

• sajmon

Medlem
    18 april, 2004 vid 14:11

Här springer man fram o tillbaka mellan segel och dator för att få konsultation… och vad får man se när man kommer ut… Jo att en måsj*vel har signerat seglet åt mig mad.gif

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 15:02

hehe

• lars_k

Medlem
    18 april, 2004 vid 15:10

Jävla skitsegel.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Störande jobbigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.