Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Störande jobbigt

• hakuna

Medlem
    20 april, 2004 vid 12:39

En gammal ribbstol skulle skrotas hemma, av den fick vi fram åtskilliga riggpinnar. Har skippat hålet dock, det funkar bra att bara linda många varv.

/Niclas

• dr-masse

Medlem
    20 april, 2004 vid 13:23

Jo, så började det. Tröttnade på att pinnen ville snurra och att hålla på med halvslag och grejor. Därav hålet. Det är bättre.

Ribbstol låter ju som den perfekta utgångsmöbeln, ah!

Borra På!

• maglu

Medlem
    20 april, 2004 vid 14:33

Ett varv runt pinnen, runt linan och tillbaks andra hållet.
    Ingen rotation på pinnen (man drar i pinnen med en hand och sträcker tampen med andra), man kan dra i tampen och sträcka för att ta omtag. Sen nåt varv extra runt pinnen för sista tunga biten och dra med båda händer. Sen är det bara att släppa upp…inga knutar som dras åt osv.
    Nån som förstår? wink.gif

• canoya

Medlem
    20 april, 2004 vid 14:48

Jag sprayade siliconspray på en mast och plötsligt var även raceseglet med 6 cambers möjligt att dra nedhal på utan att kräkas, faktiskt även utan riggpinne. Riggpinnen är annars suverän. Hängselekroken är jag lite tveksam till att använda efter att ha sett en sådan vikas. Jag tror att man belastar den mycket mer som nedhalsverktyg än vid segling. Det vore ju trist att sumpa ett seglingstillfälle för att man knäcker kroken.

• pederboy

Medlem
    20 april, 2004 vid 14:48

Gott mer nedhals varianter.

Fixar min i Carbon, mycket viktigt att ha en lätt variant.
    wink.gif

7P

• brutus

Medlem
    20 april, 2004 vid 15:49

nänä, inte syftade jag på dig blush.gif
    uppfinnaren av pinn-metoden ska ha all ära o brömmelse…
    nej jag tänkte för den verkligt ha-galne (ingen som känner sig träffad?) Eller den verkliga klenisen – inte jag, stark som en oxe wink.gif
    /m

• styret

Medlem
    20 april, 2004 vid 16:27

robban AKA östkustens svar på Kenny bräck, mannen som alltid kör 2-3kvadrat större än mej (och jag brukar ofta ha lite för stort segel) är tamejfan ingen klenis men vev har han. ska man rejsa med dyra, lätta och rätt ovanliga brädor (läs fanatic falcom slalom ltd) så vill det till att ha lite fräcka tyskgrejer.

• sajmon

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:00

Okej .. nu har jag dragit nedhalet som ett as med min fina riggpinne…. Men ska det verkligen bli så här.. tycker att det verkar väldigt löst i toppen crazy.gif

• lars_k

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:11

Ser perfekt ut, riggat för hårdvind. Du kan dra något mindre, typ fladder ner till andra lattan från toppen om det blåser mindre. Känner du att du börjar bli överriggad, dra seglet enligt bild, dessutom med något mer uthal så du planar ut buken något ytterligare.

• sajmon

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:13

OK… då har jag fattat….
    Få se om det kan komma lite vind nu också.. så jag kan pröva.. wink.gif
    /simon

• tobba

Medlem
    21 april, 2004 vid 17:50

Ett tipps till dom riktigt hårda killarna: Surra nedhalet runt armen och låt sedan en kopmis dra grin.gif Mandomsprovet!

• lundvall

Medlem
    21 april, 2004 vid 18:14

efter det lär man ju inte kunna surfa så då kan man inte klaga på att seglet har fördåligt nedhal tongue.gif

• dixon

Medlem
    21 april, 2004 vid 19:12

Ett hockeyklubbskaft gick fint!

Olof

• fred

Medlem
    22 april, 2004 vid 06:44

Många goa ideer ni har!

Jag har funderat lite på det här..

Fäst toppen i närmsta stolpe.
    och sen koppla nedhalet till dragkroken på bilen istället, både skönt och sitta i värmen dom dagarna det är kallt ute och med fyrhjuls drift borde det ju bli ORDENLIGT draget.

SÅ!.. DÅ VAR DET LÖST!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 06:48

ehm.. varför inte bara ta selen och dra med??
    brukar gå fint för mig iaf… och jag är ändå klen

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Störande jobbigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.