Senaste nytt › Forums › Vågsurfing › Storlek?
-
Storlek?
Publicerad av anonym-anvandare på 15 mars, 2005 vid 06:56Jag är 14 år och hade tänkt att testa på vågsurfing,
men vet inte vad för slags bräda jag ska testa?
jag vindsurfar så jag är lite ärfaren
Mvh
Adamanonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
tja!
jag började på en bic naturalsurf 7.9
perfekt tycker jag..den är tålig o rätt stor.
men är ändå rolig o åka på när man lärt sej lite mer….. -
om du är 14 år så lär en bic 7’3” vara alldeles tillräklig. tror att en större bräda bara blir onödigt klumpig.. lycka till
-
Kolla här med om du är intresserad av en Naish bräda.
Kan fixa bra priser på dom om du är intresserad.
http://www.swell.se/show_category.jsp?id=11
Mvh Patrik -
7`9 e lite väl lång,och 5´1 e lite kort.
Jaga tag i nån NSP runt 6-7 de borde bli perfa att börja på i Sverige.
Lycka till å glöm inte flytvästen!
/Toro
-
tja adam!!jag har en bic 7,3 till salu om du är sugen!priset ligger på 2,500 med bag leash wax o waxkam.om du är sugen kan du höra av dig till solna_johan@yahoo.se
-
Nej tack. Kan fixa billigare
titta in på den här länken,
klicka vågsurfing brädor-acs,titta på BIC Sport – 5’10” FISH, skulle den passa? Det står att den passar för ungdomar. -
Du borde klämma ur dig hur storvuxen du är, det är ganska avgörande för hur stor bräda du ska ha! Är du intresserad har jag en bic 6’7” som jag säljer för 1200 inkl leash, kan kasta med en vaxklump med. Brädan finns i skåne.
-
asså….5,10 är sjukt svårt att börja surfa på. att kunna paddla o sitta lungt o fint ute i lineupen kommer ta lika lång tid att lära sig som att lära sig komma med en våg.
jag skulle rekomendera en 7,0-7,6 och bic är utan kunkurens de bästa märket att lära sig på. stabil lätt att paddla på och kommer med vågorna lätt. yeayea hoppas de löser sig o lycka till. -
Jag väger 45 kg, så jag tror Bic 6´7″ skulle passa mig.
Tack för alla svar!
Logga in för att svara.