-
Storlek på bräda för nybörjare
Tja har skaffat en drake 11m2 men saknar bräda. Väger 90kg och har bara provat på lite än så länge. Hann med lite snowkiting i vinter. Vilken storlek ska jag sikta på?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Storlek på bräda för nybörjare
Tja har skaffat en drake 11m2 men saknar bräda. Väger 90kg och har bara provat på lite än så länge. Hann med lite snowkiting i vinter. Vilken storlek ska jag sikta på?
Det beror förstås lite grann på vad det är för typ av bräda men generellt tycker jag du ska undvika att köpa en speciell storlek bara för att du är nybörjare. Kör på något som du kan växa in i. Med din vikt skulle jag nog säga att storleksspannet du bör snegla på är ca 132-136 cm.
Håller med Sourra om att du inte ska köpa någon specifik storlek eller ja bräda bara för du är nybörjare. Man kommer ju rätt snabbt förbi nybörjarstadiet och vill ha något mer avancerat. Brädans design är minst lika viktig, om inte viktigare, än storleken. Titta efter en twin tip för freeride, så får du en lämplig bräda. Jag väger som du och kör mest på en bräda som är 136 x 40 cm.
Har du möjlighet så prova bindningarna innan du köper. Kanske inte så viktigt i början, men när du börjar hoppa vill du ha något som sitter kvar.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Storlek på bräda för nybörjare
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.