Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleks Skillnader på drakarna

• Storleks Skillnader på drakarna

Publicerad av anonym-anvandare på 16 juni, 2003 vid 08:25

Jag har en drake på 16 kvadrat som kör bra med nu tänkte jag skaffa en mindre att komplettera med och vill täcka in så brett vindregister som möjligt är inne på att skaffa en 10:a vad tror ni om det. Vet att en del kör med 16,12 och 8 men det tillåter inte min ekonomi och jag tycker att när väl 16 är för stort börjar en del folk gå ner på drakar under 10. Så ni där ute som sysslat med denna underbara sport ett tag. Dela med er av era erfarenheter är gapet för stort mellan en 16 och en 10:a ??????

Anonym svarade 21 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • villjam

Medlem
    16 juni, 2003 vid 08:51

Funderar på samma sak. Grymt irriterande när det blåser FÖR mycket.. inte ofta, men det händer. Så det blir nog en 12 för mig. Man vill ju alltid ligga i överkant så man nästan är överriggad. Blir roligast då wink.gif .. och en 12 bör man klara av att hålla, i varje fall upp till 15 m/s. Kanske något under.. Väger drygt 80kg.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 09:23

Jag väger drygt 70 och har redan haft en ARX 11.5 men den är för stor för tidigt tycker jag nu när jag också har en 16 naish X3

• richi

Medlem
    16 juni, 2003 vid 10:33

Inlägg raderat av Richi

• anonym-anvandare

Medlem
    16 juni, 2003 vid 10:37

Om jag vore intresserad av att köpa en drake så hade jag kollat på säljes frågan var är det för stor skillnad på 10 och 16 kvadrat för att de skall komplettera varandra?

• Anonym

Gäst
    16 juni, 2003 vid 12:10

Jag tycker det påverkar mycket hur mycket man väger vad för drakstorlekar man bör ha(kör med ganska liten bräda)… själv väger jag ungefär 90kg och skulle om jag fick välja ha en 18kvm North Rhino2 samt en 12kvm Naish X3..

Hade jag vägt 70kg hade jag valt en 16 Rhino2 och en 10 X3 tror jag..

Självklart är det schysst om man kan ha så många storlekar som möjligt.. men utan att ha spons blir det ap-dyrt smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleks Skillnader på drakarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.