-
Storm min stjärt
På Chalmers är det tentaperiod nu och idag betade jag av min sista tenta för den här perioden vilket medför gott om fritid i några dagar för undertecknad och hans vänner. Dagen och stormen till ära pallrade vi oss ned till Aprikosviken efter lunch för att förhoppningsvis kunna köra en SW-sjua som jag nyligen köpt beggad. Det första vi ser när vi kommer ned är rullande vågor och två vindsurfare som tjoar euforiskt där de stod och riggade i blåsten. Detta bådar onekligen rätt gott – men nej.
En stund senare träffar jag Jezaja som föreslår att vi skall rigga upp den beggade sjuan och köra lite vilket vi gör och vips blir himlen blå. Vinden dör fullständigt när han har kiten i luften varpå han måste springa baklänges för att drakskrället inte ska ramla rakt ned på en stolpe som står vid stranden. Inte ens en ultralätt fesen övningskite gick att hålla i luften. Storm my ass! Det här är något som Aftonbladet ljugit ihop för att sälja lösnummer. Ser jag ett till ”EXTRA! ALLT OM STORMEN!”-löp så är det jag som skickar avföring i en jiffypåse till närmsta kvällstidningsredaktion.
Logga in för att svara.