Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 00:13

Holländarna verkar också ha prickat in rejäla vindar. Här är lite film från Holländska mästerskapen. Det är några flygturer där med duktig höjd på. Sjukt tråkigt klippt dock.

[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ZD3cD2Mkpxs”]YouTube – Kevin Langeree at the NK Kitesurfing 2009 at Scheveningen, The Netherlands[/ame]

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 00:15

[IMG]http://www.hanglos.nl/media2/news/newspics/pic200993OPZprqvr_small.JPG[/IMG]

• maramas

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:17
    Svinet;580961 wrote:
    fan va min arm är fuckad nu. Fick nog en överansträngning av vänsterhanden,,, men det var det värt brallade på en del. Kolla byvinden när vi körde 🙂

Shit vad skönt att höra! Jag hade sån fet ångest i helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och endast ägare av en 12:a så var det nog tur att jag höll mig hemma! :tongue:

• maramas

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 06:20
    Blackadder;580805 wrote:
    … och såhär ser det ut nu. Sjukt.

Shit vad skönt att höra! Jag hade fet ångest hela helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och ägare av endast en 12:a så var det nog tur att jg höll mig hemma, verkar ha varit helt galet där ute! :tongue:

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 07:17

Halv fyra blev det för tungt med 63 kilo och femma, men innan va det GRYMT

• kvabbso

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:18
    Maramas;581060 wrote:
    Shit vad skönt att höra! Jag hade fet ångest hela helgen, ville verkligen kite:a. Men som nybörjare och ägare av endast en 12:a så var det nog tur att jg höll mig hemma, verkar ha varit helt galet där ute! :tongue:

Ett litet tips är ju att du åker ner och bara känner krafterna i vinden, då känns 12,an VÄLDIGT STOR.

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 09:32
    -Emil-;581071 wrote:
    Halv fyra blev det för tungt med 63 kilo och femma, men innan va det GRYMT

Var det du som var ute och kämpade med Waroon?

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 10:06
    sourra;581119 wrote:
    Var det du som var ute och kämpade med Waroon?

Precis, funkade kanon till sista halvtimmen jag va ute.
    Då typ vek sig ledingedgen i byarna och draken ramla ner några gånger : )

• svinet

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 11:01
    -Emil-;581138 wrote:
    Precis, funkade kanon till sista halvtimmen jag va ute.
    Då typ vek sig ledingedgen i byarna och draken ramla ner några gånger : )

ja det är ju klart lurigt. du får käka mer gröt så du passerar 90 sträcket :0)

• oharris

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 12:24

Du måste bli tjock Emil ,precis som mig, och då kan du inte stå på ica och gnälla på att det är så mycket socker i all yoghurt! Sjukt besviken på sig själv (sin plånbok iaf) igår när man var tvungen att gå upp med sin minsta kite som blev alldels för stor runt två tiden…

• emil-2

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 12:49

Det hjälpte visst inte att köra tung bräda med boots och mindre drakar blir ju så löjligt små sen……….får prova en sån baconfrukost : )

• sourra

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 15:11

Sen måste man pumpa kiten löjligt hårt om den ska härda ut i byarna då man depowrat den en del. Jag såg när den knölade ihop sig till en liten boll i en prima pust, det är inte så festligt. Vindmätaren rapporterade 19 komma nåt i medelvind och 26 i byarna så det var inte helt stadig vind.

• svinet

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 17:47
    sourra;581219 wrote:
    Sen måste man pumpa kiten löjligt hårt om den ska härda ut i byarna då man depowrat den en del. Jag såg när den knölade ihop sig till en liten boll i en prima pust, det är inte så festligt. Vindmätaren rapporterade 19 komma nåt i medelvind och 26 i byarna så det var inte helt stadig vind.

Jupp. väldigt ryckig åkning. Min vänsterarm har nästan lossnat från kroppen… hoppas den blir ok innan helgen.

• bokhylla

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 18:19
  • kvabbso

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 19:29
    -Emil-;581178 wrote:
    Det hjälpte visst inte att köra tung bräda med boots och mindre drakar blir ju så löjligt små sen……….får prova en sån baconfrukost : )

Var det du som körde BEST draken??
    Jag och blackie sprang som två gaseller med tjuvjägare i röven för att rädda dig, och du bara fortsatte köra……………..sjukt

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.