Senaste nytt Forums Största segel till Flow?

• evol

Medlem
    13 januari, 2004 vid 23:19

Wow, vilken respons!

Tackar som fan för alla najsa tipsen och sköna bilder!

Kör hårt!

• karapp

Medlem
    14 januari, 2004 vid 07:07

Du har ju redan fått en massa svar med det är väl lika bra att jag svarar oxå, har så tråkigt på jobbett wink.gif

Hade oxå en flow 276 innan och vägde oxå ca 80kg, körde ett 7.5 simmer zero five som största segel. Vilket funkade ok men med en större fena, tror jag hade en 34 fena. Bytte senare ner mig till en 6.7 freezone som största segel. Med 6.7 planade jag nog lika tidigt som med 7.5, ialla fall med bättre teknik och mer pumpning. Till 6.7an funkade orginalfenan bra men en större fena var väl att föredra iallafall vid dålig vind och när man vill höjda lite.

Skulle jag köra flown idag och kunde välja segel fritt skulle jag nog välja en 7.0 som största segel, tror inte man planar tidigare med större segel. De är för tunga och eftersom brädan är ganska smal går det ju inte å hänga på så jätte stor fena heller.
    Men en större fena är helt klart en bra investering om du ska ha större segel och bara har orginal fenan på 29cm(?)

• stickan

Medlem
    14 januari, 2004 vid 12:50

Får väl också´bidra med några “FLOW” bilder då…
    min 276a och 5,0 segling
    Mvh Stefan

• stickan

Medlem
    14 januari, 2004 vid 12:57

en till

• stickan

Medlem
    14 januari, 2004 vid 12:59

.

• stickan

Medlem
    14 januari, 2004 vid 13:05

tar väl en till från öland också…

• karapp

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:05

å då måste ju ja med posta några bilder…hehe wink.gif

• karapp

Medlem
    14 januari, 2004 vid 14:06

å så en till för å tynga ner tråden lite till smirk.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Största segel till Flow?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.