Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största segel till min bräda?

• Största segel till min bräda?

Publicerad av nordgren på 7 januari, 2004 vid 17:24

Hallå vad tror ni är det största segel jag kan hänga på min Fanatic Bee bräda?
    Måtten är 135 liter och 60 cm bred.
    Jag har en 34 cm freeridefena, en 37 cm slalom och en 46 cm freeridefena. Själv funderar jag om inte 46an är för stor men killen jag köpte brädan av förut körde mest med den. Kanske funkar bra till större segel än vad jag har, jag blir snabbt överfenad när jag provat den iaf…

Jag tänkte kompletera ett så stort segel som möjligt till mitt 6,4 segel.

För övrigt så väger jag 95 pannor och kör mest plattvatten (läs chop) och freeride (insjö, Vänern).

gegga svarade 21 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2004 vid 17:57

Ursäkta mig men vad använder du internet till? Du frågar saker som du lätt kan ta reda på själv. http://www.fanatic.com under produkt sen archive. Är brädan äldre än 2000 så står det inget mer.
    Det är andra frågan som du ställer på konfen som du med hyfsad list kan ta reda på själv. Jag menar om du undrar om båtmässan så kan du väl gå in på deras hemsida?

Leta först fråga sedan! cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:00

finns det inte under fanatic så kan det finnas under boards hemsida. sök på någon sökmotor på internet skriv boards, det kanske funkar.

• imported_borje

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:03

Jag skulle satsat på ett 8,5m segel. Bör funka bra.

• nordgren

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:21

Ja det är en sak att leta reda på skirven info från företaget och egna erfarenheter av vad som känns rätt.

Sen är min bräda för gammal för att finnas kvar i arkiven på fanatics hemsida verkar det som, det är en 98/99.

• nordgren

Medlem
    7 januari, 2004 vid 18:23

Hum ja tror du det? Låter nästan lite stort eftersom den är så smal… Fast han som hade den innan körde iofs 8,1 som störst så det kanske funkar. Fan det vore skönt att försöka prova innan. =/

• gegga

Medlem
    8 januari, 2004 vid 07:16

8.5 eller 9.0 blir perfekt! då klarar du dej med en
    490 mast. Satsa på ett stabilt segel i den storleken
    7-8 lattor.
    Flytta stropparna så nära railen som möjligt om det
    nu går så fixar du lätt 46 fenan med ett 8.5-9.0
    Stort segel behöver stor fena.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Största segel till min bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.