Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Största Tomten på konfen?
-
Största Tomten på konfen?
Publicerad av surfslusken på 11 juli, 2007 vid 19:48Vem är den största Tomten på konfen?
mbkpeter svarade 17 år, 4 månader sedan 18 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Knatte
Gäst11 juli, 2007 vid 19:51@surfslusken 396470 wrote:
Vem är den största Tomten på konfen?
Pure ?
Knatte ?
NLC ?
Rasmus_W ?
Spray ?
Om du motiverar till vad du menar med tomte?? Så kanske jag skall svara 🙂 Om tomte innebär att hjälpa andra och ge tips och råd, så är det väl ok..
Menar du tomte som något negativt så tror jag att du själv ligger rätt nära en tomte-utnämning :tongue: -
@Knatte 396475 wrote:
Om du motiverar till vad du menar med tomte?? Så kanske jag skall svara 🙂 Om tomte innebär att hjälpa andra och ge tips och råd, så är det väl ok..
Menar du tomte som något negativt så tror jag att du själv ligger rätt nära en tomte-utnämning :tongue:Vi låter definitionen av “Tomte” va fri, blir nog intressantare så:)
-
Största tomten på forumet? Inte jag i alla fall, den är väl inte mer än 900 kvadratmeter…
-
Det är ju du själv ila…. du postar ju aldrig något om Surf. höhöhö
-
Knatte
Gäst12 juli, 2007 vid 07:36Självklart måste den mindre smarta tomten :santa: vara Surfslusken, som är representant för segelmärket Hotsailsmaui och inte direkt gör någon bra reklam för sig själv och sitt märke.
Med stundtals konstiga (mobbande??) och mindre smarta inlägg här:ooo:
Hade jag varit säljare/ansiktet utåt för ett företag, hade kanske jag personligen agerat annorlunda på Surf-zone.:laugh: 🙂 -
Får nog lägga till slusken i ignoreralistan tillsammans med jonaish….ändå roliga inlägget hittills är “vanten”.
-
Tråkigt ämne Surfslusken!
Jag har “hängt” på konfen under flera års tid, och gläds verkligen åt den hjärtliga stämning som, med något enstaka undantag, alltid råder. Det är väl kul att det finns så många som vill hjälpa och lära andra genom sina inlägg? Du riskerar att förstöra denna goda stämning!
Kan någon förklara för mig hur man aktiverar ignorera funktionen?
Filip
-
Fruktansvärt ämne! Skäms!
@filipl 396599 wrote:
Kan någon förklara för mig hur man aktiverar ignorera funktionen?
Klicka på användaren -> Visa allmän profil. Klicka sedan på Lägg till på ignoreralistan högt upp till höger.
-
Vi har haft överseende med slusken, han får ju inte ligga med tjejer och planar i princip aldrig de få gångerna man faktiskt ser honom på vattnet. Vi är dock lite imponerade över att han lyckades posta en omröstning även om det behövdes två försök.
-
Knatte
Gäst12 juli, 2007 vid 10:03@adde 396615 wrote:
Vi har haft överseende med slusken, han får ju inte ligga med tjejer och planar i princip aldrig de få gångerna man faktiskt ser honom på vattnet. Vi är dock lite imponerade över att han lyckades posta en omröstning även om det behövdes två försök.
OK, det kan ju förklara en del inläggs art i så fall…:cool2:
-
Yo alla tomtar!
Visst är vi väl alla lite mer eller mindre tomtiga/muppiga/nördiga (eller kooks-iga för att prata surfspråk) här på konfen. I synnerhet de som inte vill erkänna det. Förutom Ilas grova personangrepp på Frippe tycker jag att hans humor är rätt oskyldig eftersom han oftast driver med sig själv – utsätter sin egen person för pinsamheter.Dessutom är det lite modigt att våga vara politiskt inkorrekt och vilja utse tomtar här mitt i tomtarnas lejonhåla. Nämnas bör väl även att Ilas personangrepp på Frippe bör ses i sammanhanget att de är gamla tighta polare och känner varandra riktigt väl. Tror verkligen inte Ila skulle göra liknande angrepp på personer han inte har en nära relation till.
Ni vet väl att det finns en väldig massa vindsurfare som väldigt sällan läser och absolut aldrig skulle kunna tänka sig skriva ett inlägg på konfen just på grund av att det handlar så mycket om prylar, smygskryt (fasen vad bra jag är kolla alla bilder på mig, jag är till och med “teamrider” och allt) och annat rätt töntigt. Jag vet inte riktigt vad de gör oss mer konfenaktiva men visst kan man väl kalla oss tomtar utan att vara helt fel ute?
Personligen försöker jag bara skriva inlägg då jag har något positivt att säga, typ berätta om någon fantastisk vindsurfupplevelse eller liknande. Men visst händer det att jag slänger in något mer oövertänkt, kanske jag blir förbannad eller något. Självklart smyger jag ofta in lite hotsailsmauireklam, men inte som ett självändamål. Svara på inlägg försöker jag göra enbart när jag har någon slags riktig substantiell kunskap i frågan, även om jag tycker vi snackar väldigt mycket prylar och prestationsinriktad teknik i stället för at förmedla känslor och någon slag djupare inställning till vårt intresse. Allt det här tyckandet som förekommer har jag personligen lite svårt att relatera till. Vem bryr sig om någon tycker våg är ballare än speed eller tvärt om? Vem bryr sig om någon föredrar att bo på västkusten eller ostkusten? Fasen, det handlar ju bara om olika varianter och platser att ha hur kul som helst på vattnet. Kanske behöver inte den typen av tyckande vara fel, det är dock inte min grej.
Ila får verkligen stå för sina egna inlägg själv. Jag läser inte tillräckligt mycket här på konfen för att kunna uttala mig om dessa. Men att Ila eller någon annan skulle behöva lägga band på sig för att han “representationer segelmärket hotsailsmaui” känns rätt fel. I vart fall tycker jag att Ila i sina inlägg främst representerar sig själv. Skulle jag börja moralisera kring dessa vore jag väl den absolut största tomten av alla (det kanske jag är ändå?). Skulle Ila känna en press från mig eller från hotsailsmaui som företag att lägga band på sig vore det väl en riktigt tomtig inställning till ett vad jag upplever som ett otroligt coolt, skönt, företag som absolut inte tar sig på för mycket allvar.
Det är kanske där tomteriet grundar sig… att vi tomtar tar oss själva, “våra märken”, våra åsikter, våra kunskaper, och våra moraliska fördomar, på allt för stort allvar.
Over and out!
Jesper tom-ten B
Logga in för att svara.