Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stort freeridesegel för 460-mast?
-
Oregistrerad
Gäst24 augusti, 2007 vid 18:05@KingHippo 407319 wrote:
Är det någon som har tips på så stora segel som möjligt som passar en 460-mast? Gärna nybörjarvänliga utan cambers. Idag kör jag ett NP Solo 6.5 till min Explosion 145L.
Ideal segelstorlek för brädan anges till 8.0 så det vore fint att hitta ett sådant. NP Solo finns tyvärr bara upp till 7.5.
Det kan vara bra att se vad som önskades.
Det var ju ett nybörjarvänligt segel, utan cambers.
Då tycker jag att du ska undvika ett cambersegel KingHippo. För det är som du säger inget för nybörjare.
/Anders
-
@Oregistrerad 408336 wrote:
Det kan vara bra att se vad som önskades.
Det var ju ett nybörjarvänligt segel, utan cambers.
Då tycker jag att du ska undvika ett cambersegel KingHippo. För det är som du säger inget för nybörjare.
/Anders
Samtidigt så är det få saker som ger så bra bottendrag som cambers eftersom de fixar profilen på seglet redan i mindre vind. När det sedan brallar i hjälper de dessutom till att hålla formen.
Jag har seglat NP V6 8.0 (med två mini-cambers) av 2006 års modell och det var ruggigt lätt att få igång. 2008:ans 8.0 ska gå att rigga på 460-mast, men då e de ju en liten annan prisbild än de tidigare nämnda seglen.
-
@Oregistrerad 408179 wrote:
Bara för att du inte kan köpa en reklamplats här är väl ingen ursäkt för att det ska behöva gå ut över oss andra med din snikreklam.
Att säga att ni har världens bästa produkter och dissa alla andra tycker jag inte är något bra sätt att kommentera något.
/ännu tröttare
Tack vare Bicless inlägg i trådarna så räddade han/de(surfspot.se) min vecka på Gotland i somras. Pajade ett segel veckan innan och jag försökte få tag på ett här på konfen, på köp & sälj men de var sålda. Bicless hade fått in ett segel som passade mig som handsken och dan innan avresan till Gotland hade jag det hemma = snabb leverans…:laugh:
Har även senare handlat av dem och bemötts med suverän service…
Vill med detta säga att jag verkligen uppskattar hans/deras inlägg i detta forum…
Mvh
//BooMan
Logga in för att svara.